۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۹:۵۴

مشاور بانوان انتقال خون:

جذب پزشکان در سازمان انتقال خون نیازمند کمک مجلس است

جذب پزشکان در سازمان انتقال خون نیازمند کمک مجلس است

قزوین- مشاور امور بانوان سازمان انتقال خون کشور گفت: بدلیل پایین بودن حقوق و مزایا در این سازمان بسیاری از پزشکان انگیزه لازم برای خدمت را ندارند که از نمایندگان انتظار داریم در این زمینه تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره مجیدی در اولین جلسه خیرین خون سالم که شنبه شب با حضور حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، داود محمدی نماینده مجلس، محمد حسین برادران مدیرکل پایگاه انتقال خون استان و جمعی از خیرین در پایگاه انتقال خون قزوین برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه هنوز بسیاری از مردم با اهمیت و جایگاه انتقال خون در جامعه آشنا نیستند به همین دلیل شاید کمتر خیرین را جذب این کار ارزشمند کرده ایم.

اطلاع رسانی و تبلیغ در اهداء خون باید جدی گرفته شود

مجیدی تصریح کرد: امروز از هر سه نفر در دنیا یک نفر به خون نیاز دارد اما باید بررسی کرد که چرا خیرین در این کار کمتر مشارکت کرده اند تا جان انسانها نجات یابد.

وی اضافه کرد: باید زمینه آشنایی بیشتر خیرین با اهداف و جایگاه انتقال خون و اهمیت نجات جان بیماران را برای خیرین فراهم کنیم تا افراد بیشتری در این کار خداپسندانه مشارکت کنند که نقش رسانه ها بویژه صدا وسیما در این مسیر بسیار مهم است.

مشاور امور بانوان سازمان انتقال خون کشور یادآورشد: آمادگی داریم با سازمان اوقاف تفاهم نامه امضاء کنیم تا خیرین به سلامت خون هم کمک کنند.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم به انتقال خون نگاه ویژه داشته باشند و در تامین منابع مالی و سوق دادن خیرین به امور آن گام جدی بردارند تا فعالیتهای حیاتی این سازمان دچار وقفه نشود.

مجیدی اظهارداشت: به دلیل حقوق کم در سازمان انتقال خون بسیاری از پزشکان انتقال خون رغبتی برای ماندن ندارند که از نمایندگان انتظار داریم در این زمینه تدبیر کنند.

محمدی: مشارکت و به صحنه آوردن مردم رمز موفقیت در امور است

در ادامه داود محمدیای اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تامین خون از آموزه های دینی است که برای ارتقاء ضریب سلامت افراد در گذشته حجامت را داشتیم که امروزه به شکل علمی و پزشکی در قالب اهداء خون متجلی شده است.

وی گفت: امروزه اهداء خون در بسیاری از موارد در بیمارستانها و درمانگاهها و بویژه در زمان جنگ نقش موثری ایفا کرده و با توجه به استقبال مردم از این کار شاهد روند رو به رشد آن هستیم که جای خوشحالی دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص اهداء خون ۲۷ در هزار است که با آموزه های دینی و حضور افرادی انساندوست اگر تبلیغ مناسب صورت گیرد این جایگاه می تواند ارتقاء پیدا کند.

قزوین انتقال خون

محمدی اظهارداشت: هر جا که مردم در کاری مشارکت کرده اند موفقیت ها افزایش یافته و نتایج کار مثبت بوده و این که فقط در استان قزوین خیرین مدرسه ساز در سال گذشته ۲۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در احداث فضای آموزشی کمک کرده اند بیانگر ظرفیت این عرصه است که باید در جاهای دیگر هم استفاده شود.

وی بیان کرد: حضور خیرین، NGO و سازمانهای مردمی در بسیاری از کارها مانند کمک به بیماران کلیوی، دیابتی، مبارزه با آسیب های اجتماعی، موفقیت امیز بوده و امیدواریم از این ظرفیت در موضوع اهداء خون که کاری خداپسندانه است استفاده کنیم.

ظرفیت خیرین در امور انتقال خون استفاده شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: رمز موفقیت ما به صحنه آوردن مردم است و هم اینکه خیرین در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده اند باید قدردان باشیم و از این فرصت برای توسعه امور بخوبی بهره برداری کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ زندانی توسط خیرین استان آزاد شدند که کار ارزشمندی است و اگر خیرین در اهداء خون و تامین سلامت خون مشارکت کنند می توانند در ارتقاء سلامت نقش موثری ایفا کنند.

قزوین

 

برادران: گام اول برای تشکیل مجمع خیرین خون سلامت در قزوین برداشته شد

در این جلسه محمد حسین برداران مدیرکل انتقال خون استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت اهداء خون در استان گفت: برای اولین بار در کشور شاهد شکل گیری مجمع خیرین خون سالم در استان قزوین هستیم که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

برادران بیان کرد: در لیالی قدر شاهد افزایش اهداء کنندگان خون بودیم که در کشور بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: در شب نوزدهم ماه رمضان ۱۹ درصد و در شبهای ۲۱ و ۲۳ شاهد افزایش ۷۰ درصدی اهداء کنندگان خون بودیم که در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: فضای خیرخواهانه در استان بالاست و امیدواریم با شکل گیری خیرین خون سلامت گام ارزشمندی در اجرای اهداف خیرخواهانه و کمک به بیماران نیازمند برداشته شود.

در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، نماینده مجلس و مشاور امور بانوان سازمان انتقال خون کشور از بخش های مختلف پایگاه انتقال خون قزوین دیدن کردند.

کد خبر 2856563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha