۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵

مهر گزارش می دهد؛

حاشیه های گلریزان خانواده زندانیان/ کمک مالی مدیران شهری

حاشیه های گلریزان خانواده زندانیان/ کمک مالی مدیران شهری

مراسم جشن گلریزان ویژه خانواده زندانیان تهرانی شب گذشته با حاشیه هایی همراه بود.

خبرگزاری مهر- گروه اجتماعی: ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب گذشته، مکان باغ موزه قصر! ... البته نام قدیمی این مکان همان زندان قصر تهران است. زندانی که در ۱۱ آذر ماه ۱۳۰۸ یعنی در دوره قاجار به بهره برداری رسید و پس از ۷۰ سال نگهداری از مجرمان، تعطیل و در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری تهران خریداری و به باغ موزه قصر تبدیل شد.

در حیاط این زندان قدیمی و تاریخی که البته به زیبایی بازسازی شده خیرین و انجمن حمایت زندانیان مرکز میزبان خانواده زندانیان بودند. و به قول حسن هوشیار رئیس باغ موزه «خواستیم با این اقدام بگوییم جایی که در گذشته و زمان طاغوت جان می گرفت امروز می خواهد زندگی هدیه کند».

گلریزان انجمن خانواده زندانیان

هوا آرام آرام تاریک می شود و مددجویان یا همان خانواده زندانیان دور میزهای افطاری می نشینند. گرمای هوا، ناهماهنگی در پذیرایی و...، با آرامش و متانت میهمانان حاشیه ساز نمی شود اما خبرنگاران به دلیل عدم هماهنگی ها، سرگردانی خیرین، عدم وجود قبوض کمک های مردمی و یا محلی برای جمع آوری کمک های مردمی معترض می شوند. بعد از دعای روح بخش ربنا و اذان مغرب میهمانان افطار می کنند.

در حد فاصل افطار تا شام برنامه جشن گلریزان البته با کمک باغ موزه قصر و انجمن حمایت آغاز می شود. حضور برخی چهره ها مانند هادی ساعی عضو شورای شهر تهران، محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولس و حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای میهمانان قابل تامل بود.

گلریزان انجمن خانواده زندانیان

هرچند برنامه خاص و ویژه ای برای شادی میهمانان تدارک دیده نشد اما پخش کلیپ مشکلات خانواده زندانیان اشک میهمانان را جاری کرد و داغ آنها تازه شد. سر و صدای شادی بچه ها در حین آب بازی حوض وسط حیاط صدای مجری برنامه را هم در آورد با این حال برای این کودکان معصوم که پدر یا مادر خود را در زندان داشتند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند حضور در این مکان ها جالب و دوست داشتنی بود.

نکته قابل تامل در مراسم های انجمن حمایت زندانیان عدم توانایی مالی و نیروی انسانی در جشن های گلریزان است. این انجمن که هیچگونه بودجه دولتی نداشته و بیشتر توسط خیرین حمایت می شود در طول سال هزینه ای برای برگزاری اینگونه مراسم ها ندارد مگر آنکه خیرین حمایت کنند. همچنین تیم ستادی انجمن هم به دلیل همین مشکلات با کمبود نیروی انسانی مواجه است و شاهد هستیم که مدیر روابط عمومی انجمن هم بعنوان رئیس دفتر مدیرعامل، عکاس، خبرنگار، مدیر سایت و مسئول پذیرایی از میهمانان در چند پست باید ایفای نقش کند.

گلریزان انجمن خانواده زندانیان

محسن نصیری مدیر انجمن حمایت زندانیان مرکز هم در سخنرانی خود به موضوع نداشتن بودجه دولتی اشاره کرد و گفت: تنها ۵ هزار خانواده زندانی در تهران تحت پوشش انجمن و یا کمیته امداد هستند و ۲۵۰۰۰ خانواده تحت پوشش هیچ نهادی نیستند. همین موجب شده خانواده های زندانیان که اکثرا مشکلات مالی دارند و زیر خط فقر هستند با سختی زندگی خود را بگذرانند.

محمد رویانیان سخنران بعدی مراسم بود. او گفت: قوه قضائیه افراد را زندانی نمی کند بلکه این عدالت است که موجب زندانی شدن مجرمان می شود که باید تلاش کرد خانواده زندانیان را حمایت کنیم چرا که آنها بی تقصیرند. من هم بعنوان سرباز کوچک در خدمت انجمن هستم. درود بر پرسپولیس! سلام بر استقلال!

در انتهای این مراسم اعلام شد که ۱۰۰ میلیون تومان از سوی حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی شهرداری تهران؛ ۲۵ میلیون تومان از سوی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ یک میلیون تومان از سوی حبیب کاشانی و ۱۴ میلیون تومان هم از سوی هادی ساعی کمک شد و سایر خیرین هم کمک های نقدی خود را واریز کردند که حدود ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

گلریزان انجمن خانواده زندانیان

به گزارش مهر، این جشن گلریزان با صرف شام به پایان رسید اما اشک ها و درخواست های همسران زندانیان با رویانیان و هادی ساعی مدت زیادی به طول انجامید. آنها دستشان به هرمسئولی که برسد می خواهند که به زندگی آنها نگاه کند چرا که در واقع مستمری های ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومانی مبلغی است که به قول برخی خانواده ها شوخی محسوب می شود.

در حاشیه این مراسم از خبرنگار مهر بعنوان حامی و یاور خانواده زندانیان تقدیر شد اما این موجب شد تا خانواده زندانیان پس از مراسم از خبرگزاری مهر بخواهند وارد خانه های آنها شده و روایت زندگی آنها را به تصویر بکشد.

کد خبر 2858556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha