۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳

از سوی وکیل هارپر لی مطرح شد؛

احتمال نگارش سومین رمان خالق «کشتن مرغ مقلد»

احتمال نگارش سومین رمان خالق «کشتن مرغ مقلد»

وکیل هارپرلی نویسنده رمان معروف «کشتن مرغ مقلد» که به تازگی دومین رمانش با عنوان «برو یک نگهبان بگذار» منتشر و روانه بازار شده، حالا احتمال نگارش سومین رمان به قلم این نویسنده را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، روایت داستان پیدا شدن رمان «برو یک نگهبان بگذار» توسط تونجا کارتر وکیل‌هارپر لی و انتشار آن در یک روزنامه، احتمال وجود سومین رمان به قلم‌هارپر لی را مطرح می‌کند.

تونجا کارتر وکیل و دوست‌هارپرلی در یادداشتی که با عنوان «چگونه دستنویس‌های هارپر لی را پیدا کردم؟» برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشته احتمال وجود سومین رمان‌ هارپرلی را در خلال صحبت‌هایش طرح کرده است.

او در این یادداشت اشاره کرده که نسخه ماشین‌نویسی شده «برو یک نگهبان بگذار» را در کنار نسخه تایپ شده دیگری در یک صندوق بزرگ که در محل زندگی هارپر لی در شهر مونروویل در آلاباما وجود داشت، پیدا کرده است.

البته او در یادداشتش به این موضوع نیز اشاره کرده که مطمئن نیست آن نسخه ماشین‌نویسی شده به دست‌نویس دومین رمان هارپرلی مربوط بوده یا به صورت مستقل اثری دیگر به قلم هارپرلی بوده است.

کارتر در این باره می‌گوید: او سال گذشته با بررسی محتویات صندوق هارپر لی نسخه دستویسی را پیدا کرده که در کنارش صفحاتی تایپ شده نیز وجود دارد. او می‌گوید آن نسخه دست نویس مربوط به دومین رمان هارپرلی بود اما برای نسخه ماشین نویسی شده ۲ احتمال مدنظر دارد. نخست اینکه صفحات ماشین نویسی شده ممکن است متعلق به نسخه اولیه یا رونوشتی از رمان کشتن مرغ مقلد یا دومین رمان وی «برو یک نگهبان بگذار» باشد. اما احتمال دیگر این است که این نوشته‌ها مربوط به سومین رمان منتشر نشده هارپر لی باشد که این نویسنده آن را به دست فراموشی سپرده است.

وی ادامه می‌دهد: البته به زودی با اتمام بررسی‌ها و تحقیقات کارشناسان در ماه‌های آینده نتیجه این موضوع مشخص می‌شود که این صفحات که در سال گذشته در کنار رمان یک نگهبان بگذار وجود داشت به کدام اثر تعلق دارد.

دومین رمان هارپرلی نویسنده آمریکایی که جایزه ادبی پولیتزر را به خاطر نگارش رمان مرغ مقلد دریافت کرده هفته گذشته بعد از حدود ۵۰ سال با عنوان برو یک نگهبار بگذار منتشر شد. این اثر بعد از اقبال مجموعه داستان‌های هری پاتر به قلم جی. کی رولینگ بیشترین تعداد پیش‌فروش کتاب‌های چاپی را در چند سال گذشته از آن خود کرده است. این در حالی است که تا پیش از هفته‌ای که گذشت کشتن مرغ مقلد به قلم هارپر لی تنها رمان این نویسنده محسوب می‌شده است.

این روزها با اعلام خبر پیدا شدن دست‌نویس دیگری از‌ هارپرلی و طرح این موضوع که ممکن است این نسخه سومین رمان این نویسنده باشد،‌ هارپرلی به یکی از خبرسازترین چهره‌های ادبی جهان تبدیل شده است.

کد خبر 2858718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha