۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل؛

مراکز مرتبط با حوزه فرهنگی در اردبیل آسیب‌شناسی می شود

مراکز مرتبط با حوزه فرهنگی در اردبیل آسیب‌شناسی می شود

اردبیل - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل از آسیب‌شناسی مراکز فعال و دستگاه های مرتبط در حوزه فرهنگی مرکز استان از سوی شورای شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار هوشیار ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل خانه شهریاران جوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تهران گفت: براساس برنامه ای که آغاز کرده ایم فعالیت های مراکز فرهنگی در اردبیل با حضور مسئولان این نهادها آسیب شناسی می شود.

وی این اقدام را در راستای برنامه ریزی و تاثیرگذاری های برنامه های اجرایی از سوی شورا و شهرداری اردبیل برشمرد و تاکید کرد که این اقدام بی شک باعث تقویت ریشه های اجتماعی و فرهنگ شهری در اردبیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی باعث ایجاد ظرفیتهای جدیدی در این حوزه می شود، ادامه داد: رویکرد شهرداری در زمینه فرهنگی و اجتماعی باید مشخص شود تا بتوان کارهای بزرگی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری نمی تواند تمام برنامه های فرهنگی را اجرا کنند، تاکید کرد که بسیاری از این برنامه ها باید با ظرفیت های ایجاد شده در بحث شهریاران جوان اجرا شوند.

هوشیار با تاکید بر اینکه امروز اصلاح الگوی شهروندی به دلیل پرداخت های غیرمرتبط آسیب دیده اند، متذکر شد: علاوه بر این بحث موازی کاری نهادهای مرتبط است که تاکنون نتیجه گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه نیاز است که در بحث فرهنگی به صورت تخصصی ورود شود، یادآور شد: شورا و شهرداری و سازمانهای مرتبط با آن در این زمینه فعالیتهای فرهنگی محله ای را در دستور کار قرار داده تا براساس ساختار و نوع زندگی در محلات مختلف فعالیتهای فرهنگی اعمال شود.

جوانان در بدنه مدیریت شهری به کار گرفته شوند

مدیرعامل خانه شهریاران جوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به سبقه فرهنگی و مذهبی شهر اردبیل متذکر شد: جهان تشیع مدیون اردبیل و خاندان صفوی است، چراکه مبانی تشیع در این شهر شکل گرفته و در کشور گسترش یافته است.

محمد ابوی با بیان اینکه در قبال این مهم اما توجهی که باید در عرصه های مختلف به این استان می شده، نشده است، اضافه کرد: در حالی که اردبیل به دلیل برخورداری از جوانان متدین و متعهد شهره بوده و ظرفیت بسیاری برای باروری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه شهریاران جوان نیز برای بهره مندی از این ظرفیت ها ساماندهی و فعال شده است، گفت: موضوع جوانی و استفاده از ظرفیت های جوانان برای پیشبرد اهداف بویژه در حوزه های فرهنگی و شهری متاسفانه همیشه مورد غفلت قرار گرفته است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تهران در این راستا فرسودگی منابع انسانی در بدنه شهرداری، استفاده تزئینی از جوانان به خصوص در بحث های مشاوره، لزوم ورود مردم به مسائل شهری، ساماندهی و استفاده از ظرفیت جوانان بویژه دانشجویان و... را از مهمترین ضرورت های توجه شهرداری به جوانان برشمرد.

وی خواستار بکارگیری جوانان در بدنه مدیریت شهری شد و تاکید کرد: بنا به این ضرورت ها بود که خانه شهریاران جوان با هدف ایجاد پل ارتباطی با شهر، تشکیل NGOهای مدیریت شهری، راه اندازی شبکه اجتماعی در بحث های فرهنگی، اجتماعی و شهری، ارتقا مهارت های اجتماعی ایجاد شده و در حال فعالیت است.

ابویی پیامد این اقدامات را ایجاد شبکه های مختلف اجتماعی با حضور جوانان دانست و با اشاره به راه اندازی باشگاه های تخصصی در این زمینه افزود: این باشگاه ها در حوزه ترافیک، پسماند، گردشگری و... فعالیت داشته و هرکدام یک کارگروه تخصصی دارند.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه های گردشگری در زمینه های تورگردشگری، تو لیدری و... بیان داشت: به منظور کاهش هزینه ها نیز بسیاری از پروژه های فرهنگی و اجتماعی هم اکنون در تهران با کمک شهریاران جوان صورت می گیرد که کاهش هزینه ها یکی از ثمرات آن بوده است.

کد خبر 2858971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha