۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸

امام جمعه اراک در خطبه نماز عید فطر:

مسئولان فارغ از مسائل سیاسی به حل مشکلات مردم بپردازند

مسئولان فارغ از مسائل سیاسی به حل مشکلات مردم بپردازند

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مسئولان اجرایی کشور و استان مرکزی باید فارغ از مسائل سیاسی، حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید به تمام مسلمانان جهان و مردم مومن استان مرکزی، به مذاکرات هسته ای و حصول توافق در مذاکرات وین اشاره کرد و اظهار داشت: از تیم هسته ای ایران به خاطر صبوری و درایتی که در این مذاکرات به نمایش گذاشتند قدردانی می کنیم و از سایر مسئولان اجرایی کشور نیز می خواهیم به جای سرگرم شدن به مسائل سیاسی، حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: دین اسلام ظرفیت های بیشماری برای پیشرفت و سعات انسان ها با خود همراه دارد و هیچ مکتبی از این حیث با دین مبین اسلام برابری نمی کند؛ امام متاسفانه امروز وجود مکتب های انحرافی و افراطی همچون وهابیت و داعش و دیگر گروه های تکفیری و اقدامات وحشیانه آنها در مورد مسلمانان کشورهایی چون عراق، یمن و سوریه همچون استخوانی در گلوی اسلام مانده است.

دری نجف آبادی همه مسلمانان را به تقوای الهی و صیانت و مراقبت از توفیقات و فضایل کسب شده در ماه مبارک رمضان فراخواند و گفت: با تمام شدن این ماه مبارک همه ما باید مراقب نتایج و ثمرات خود از یک ماه خودسازی و تزکیه نفس خود باشیم و اجازه ندهیم آلودگی های دنیایی و هواهای نفسانی این نتایج بزرگ را کمرنگ کند یا از بین ببرد.

خطیب نماز عید فطر اراک ضمن اشاره به فرازهایی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، ماه مبارک رمضان را راه ارتباطی ویژه ای عنوان کرد که خداوند برای بندگانش قرار داد تا هر چه بیشتر به خالق خود نزدیک شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به سران آل سعود و گروه های تکفیری و حامیان آنها هشدار داد که ظلم و ستم امروز آنان نسبت به مسلمانان بی پاسخ نخواهد ماند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: ایران در فضای ناآرام خاورمیانه همچون جزیره امن و باثباتی است که دشمنان این ملت در صدد هستند این جزیره امن و باثبات دنیای اسلام را به تلاطم و ناآرامی بکشانند.

وی به همه مردم و به ویژه جوانان توصیه کرد و خاطرنشان ساخت: جوانان مراقب توطئه های دشمن در شکل ها و عناوین مختلف باشند و با دانش، آگاهی، کار و تلاش بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه و شان شایسته خود در دنیا برسانند، چرا که امروز این رسالت و وظیفه هر ایرانی مسلمان است.

کد خبر 2861103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha