۷ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۴

گزارش خبری/

نماز عید فطر در استان کرمانشاه اقامه شد/ علما: امیدواریم عید فطرآغاز گشایش امورات مسلمین باشد

نماز عید فطر در استان کرمانشاه اقامه شد/  علما: امیدواریم عید فطرآغاز گشایش امورات مسلمین باشد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز عید فطر گفت: امیدواریم عید بزرگ فطر سرآغاز گشایشی در امورات اصلی مسمانان جهان و امت بزرگ اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز دشمن شکن و وحدت آفرین عید سعید فطر در کرمانشاه و با حضور هزاران نفر از مردم مسلمان در چهار راه بسیج این شهر اقامه شد.

آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز عید فطر که با حضور پرشکوه مسلمانان برگزار شد با اشاره به 30 روز روزه داری و بندگی خداوند اظهار داشت: امروز روزی است که بندگان خدا پس از سربلندی از ضیافت الهی و گردن نهادن به خواست معبود خود این نعمت بی بدیل را که همان طاعت خداست شکر می گویند.

وی ادامه داد: این ایام بندگی و فضیلت الهی باید تمرینی برای سایر ایام سال باشد. این یعنی رمضان باید الگوی زیستن برای ماه های دیگر سال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نمود زندگی قرآنی در ماه رمضان اظهار داشت: همنشینی و انس با قرآن از ثمرات والای ماه مبارک رمضان است که باید با تمسک به این انس و همنشینی برای همه عمر توشه برداشت.

آیت الله علما در ادامه تصریح کرد: فرارسیدن عید فطر در واقع رسیدن به یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین جهان است که با خود مفاهیم عمیق فطری و معرفتی دارد و روزی است که پاداش معامله به خدا را به بندگان عطا می کنند.

علما از مردم خواست که در این اعیاد از گرایش به تجملگرایی و اسراف بپرهیزند.

امام جمعه کرمانشاه و خطیب نماز عید فطر با اشاره به اوضاع امروز جهان مخصوصا در فلسطین مظلوم اظهار داشت: حضور با شکوه مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و راهپیمایی روز قدس نمادی از برائت مسلمانان از مشرکین و همدردی با مردمی شد که در آتش تفرقه و غفلت بسیاری از حکومت های اسلامی هستند.

وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم ایران و سایر مسلمانان جهان در این روز نشان داد که منویات ملت های اسلامی با خواست برخی از حکام آنها متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در ادامه زنده بودن ملت اسلام را در سایه ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: رهبری رهبر فرزانه انقلاب ملت را از گزند حوادث مصون داشته است.

به گزارش مهر، نماز باشكوه عيد فطر همچنین در نقاط مختلف استان کرمانشاه به امامت ائمه جمعه و جماعات برگزار شد.

در شهر کرمانشاه ناوگان اتوبوس راني و حومه از صبح امروز از ساعت 6:30 كار جابجايي نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به محل اقامه نماز عيد فطر را برعهده داشتند.

پیش از برپایی نماز روز عید حجت الاسلام حائري زاده سخنرانی و  دعاي مخصوص عيد قرائت شد. همچنین صندوق هاي جمع آوري زكات فطره در سطح مساجد و محل برپايي نماز عيد فطر مسقر بود همچنين زكات جمع آوري شده تا پيش از ظهر اين روز به دست نيازمندان خواهد رسيد.

نماز عيد فطر در 170 مسجد استان كرمانشاه اقامه شد.

کد خبر 2340393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha