۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸

امام جمعه محلات در خطبه نماز عید فطر:

طهارت نفس حاصل از روزه داری باید در تمام سال حفظ شود

طهارت نفس حاصل از روزه داری باید در تمام سال حفظ شود

محلات - امام جمعه محلات گفت: رمضان ماه عبودیت و طهارت نفس و روح است و باید تلاش کنیم این نورانیت و طهارت روح، در طول سال نیز حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ربانی در خطبه های نماز عید فطر محلات، ضمن تبریک این عید به عموم روزه داران خصوصا مردم مومن و روزه دار محلات، با اشاره به لزوم پرداخت فطریه اظهار داشت: این گونه اعمال از قبیل خمس، زکات و فطریه، باعت تطهیر مال می شود و طهارت مال، نقش بسیار مهمی در طهارت نفس و روح انسان دارد.

وی با بیان اینکه حملات ددمنشانه آل سعود برعلیه مردم مظلوم یمن باوجود اعلام آتش بس سازمان ملل در طول ماه رمضان ادامه یافت، خاطرنشان کرد: آنچه که باعث تاسف است اینکه مجامع بین المللی خصوصا مجامع مدعی حقوق بشر، در مقابل جنایات عربستان سعودی بر علیه مسلمانان یمن سکوت کرده اند و آل سعود در سایه این سکوت به جنایتگری می پردازد.

امام جمعه محلات با اشاره به حضور مسافران تابستانی در محلات تصریح کرد: محلات یک شهر توریستی و شهری است که در طول تابستان مسافران زیادی به آن مراجعه می کنند و با توجه به این مطلب، حفظ حجاب و عفاف که از ضروریات دین مبین اسلام است ضرورت بیشتری پیدا می کند و انتظار می رود بانوان ساکن شهر رعایت عفافا و حجاب را داشته باشند.

وی افزود: عفاف و حجاب جهت تکریم، حفظ ارزش و شخصیت زن است و رعایت آن می تواند جامعه و اجتماع را سالم از بسیاری آسیب ها در امان نگه دارد.

ربانی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست برای به تکمیل مصلای محلات مساعدت کنند و افزود: این بنای باشکوه یک مجتمع بزرگ فرهنگی و عبادی است و در کنار این مصلا احداث یک سالن آمفی تئاتر هزار نفره نیز در نظر گرفته شده و در صورت کمک و مساعدت همشهریان، این مجموعه فرهنگی با سرعت بیشتر به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 2861111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha