۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴

با مشارکت میراث فرهنگی اردبیل؛

دو حمام تاریخی توسط اوقاف اردبیل مرمت می‌شود

دو حمام تاریخی توسط اوقاف اردبیل مرمت می‌شود

اردبیل- رئیس اداره بهره برداری اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با مشارکت میراث فرهنگی استان دو حمام تاریخی توسط این نهاد اجرایی مرمت می‌شود.

عباس آقابالازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح مشترک میراث فرهنگی و اوقاف اردبیل در مرمت آثار تاریخی تصریح کرد: در قالب این طرح مرمت حمام ملاهادی و حمام اوچ دکان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اذعان به اینکه سه دانگ از حمام ملاهادی متعلق به اوقاف است، گفت: یک و نیم دانگ از موقوفه حاج عبادالله و یک و نیم دانگ از موقوفه حاج محمد اسماعیل در مجموع سه دانگ سهم اوقاف استان از این اثر است.

رئیس اداره بهره برداری اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه سه دانگ دیگر متعلق به بخش خصوصی است، افزود: به منظور مرمت باید با بخش خصوصی  در خصوص سرقفلی و عرصه به توافق برسیم و بعد از توافق نحوه سرمایه گذاری در مرمت و بهسازی اثر مشخص خواهد شد.

آقابالازاده پروژه دیگر را حمام اوچ دکان عنوان و اضافه کرد: از این بنا نیز بیش از چهار دانگ متعلق به اوقاف و مابقی متعلق به میراث فرهنگی است و میزاث فرهنگی استان اعلام آمادگی کرده تا ۵۰ درصد هزینه مرمت را تامین کند.

وی افزود: میراث فرهنگی استان مشروط به تامین اعتبار از محل اعتبارات دولتی قرار است مشارکت کند و ۵۰ درصد مابقی هزینه نیز توسط اوقاف تامین خواهد شد.

رئیس اداره بهره برداری اوقاف و امور خیریه استان با تاکید به اینکه سیاست این دستگاه اجرایی جلب مشارکت بخش خصوصی است، تصریح کرد: هر چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اما به دلیل اینکه مالکیت عیان را درخواست کرده نیاز است به توافق برسیم.

آقابالازاده در خصوص مقبره پیرزرگر گفت: این مقبره در زمینی در تصرف شخصی است و ساماندهی آن در آمار سازمانی ما لحاظ نشده است و با توجه به تعدد آثار بر اساس اولویت بندی اقدام می شود.

این مسئول پروژه های بهسازی مشترک با میراث فرهنگی استانرا شامل بقعه شیخ کلخوران، بقعه شیخ صفی الدین، امامزاده کلور خلخال و محمد بن حنیفه در گرمی عنوان کرد و گفت: در دو مورد آخر طرح های زیرساخت عمرانی گردشگری به صورت مشترک اجرا می شود.

رئیس اداره بهره برداری اوقاف و امور خیریه استان در خصوص چرایی تاخیر در بهره برداری از حمام وکیل به عنوان یک اثر تاریخی گفت: ۹۰ درصد بهسازی و مرمت به اتمام رسیده و واحدهای تجاری مجاور خیابان نیز فعال شده است.

آقابالازاده تاکید کرد: اوقاف استان در مرمت تمامی مقابر ورود ندارد و بر اساس ارزش گذاری اثر و متناسب با اعتبارات اقدام می شود.

کد خبر 2862092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha