۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱

ترجمه «زندگی وحشی» ریچارد فورد منتشر شد

ترجمه «زندگی وحشی» ریچارد فورد منتشر شد

رمان «زندگی وحشی» نوشته ریچارد فورد با ترجمه‌ کیهان بهمنی توسط انتشارات افراز به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، رمان «زندگی وحشی» نوشته ریچارد فورد روایتگر تاثیرات  وقایع اجتماعی در آمریکا و سال‌های بعد از ۱۹۶۰ و جنگ ویتنام است.  این کتاب، بازگویی از هم پاشیده شدن یک خانواده  از زبان یک پسربچه  این خانواده است که با آتش‌سوزی جنگل همراه می‌شود.

ريچارد فورد در شانزدهم فوريه‌ ۱۹۴۴ در جکسونِ می سی سی پی متولد شد. اولين رمان خود را با نام تکه‌ای از قلبم در سال ۱۹۷۶ چاپ کرد و سپس در سال ۱۹۸۱ نهايت «خوش‌شانسی» را نوشت. اين دو اثر فروش بالايی نداشتند و همين موضوع باعث شد نويسنده داستان‌نويسی را کنار بگذارد و به‌ سراغ خبرنويسی ورزشی برود، اما فعاليت او در اين زمينه نيز فقط تا سال ۱۹۸۲ ادامه يافت. پس از آن فورد بار ديگر سراغ داستان‌نويسی رفت و مهم‌ترين‌ اثر خود را با نام ورزشی نويس چاپ‌ کرد. اين رمان سکوی پرتاب فورد شد و مجله‌ تايم در همان سال ورزشی نويس را در فهرست پنج رمان برتر سال ۱۹۸۶ قرار داد و رمان به مرحله‌ پايانی جايزه‌ پِن‌فاکنر راه يافت.

سال ۱۹۹۵ سالی است که ريچارد فورد به اوج شهرت ادبی خود رسيد. در اين سال، انتشار رمان روز استقلال با اقبال شديد منتقدان مواجه شد و در پی آن اين اثر موفق شد عنوان اولين رمانی را به‌دست آورد که در يک سال موفق به دريافت هر دو جايزه‌ ادبی پن‌فاکنر و پوليتزر شده است.

ریچارد فورد در کارنامه هنری خود آثار متعددی چون «تکه‌ای از قلب من»، «آخریین خوش‌شانسی»، «خبرنگار ورزشی»، «حیوانات وحشی»، «روز استقلال»، «کانادا» به ثبت رسانده است.

رمان «زندگی وحشی» از این نویسنده، به تازگی با ترجمه کیهان بهمنی در ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۵ هزار ریال به چاپ رسیده است.

انتشارات افراز پیش از این رمان‌های «فرزند پنجم» (دوریس لسینگ)، «وقتی بزرگ بودیم»، «مرگ مورگان» و «حفره‌ای تا امریکا» (آن تایلر) و «پیانو» (ژان اشنوز) و نمایشنامه‌های «ستون پنجم» (ارنست همینگوی) و «والپارایزو» (دون دلیلو) را با ترجمه کیهان بهمنی به چاپ رسانده است.

کد خبر 2862890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha