۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰

طی سال جاری؛

۱۷ تیم دانش آموزی خراسان شمالی به مسابقات ورزشی اعزام می شوند

۱۷ تیم دانش آموزی خراسان شمالی به مسابقات ورزشی اعزام می شوند

بجنورد- سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام ۱۷ تیم دانش آموزی این استان به مسابقات ورزشی طی سال جاری خبر داد.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه برگزاری مسابقات ورزشی در نظم پذیری و قانون مداری دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد، گفت: معاونت تربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی طی سال تحصیلی گذشته چندین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را اجرایی كرد.

وی با اشاره به اعزام دانش آموزان استان به مسابقات ورزشی افزود: سال گذشته ۱۸ تیم از دانش آموزان خراسان شمالی به مسابقات اعزام شدند و سال جاری نیز ۱۷ تیم به این مسابقات اعزام خواهند شد.

سعیدی اظهار داشت: دانش آموزان خراسان شمالی استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف ورزشی دارند، كه در این راستا معاونت تربیت بدنی این اداره كل در حال استعدادیابی و شناسایی این دسته از دانش آموزان است.

به گفته وی در حال حاضرحدود ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر این استان برای مسابقات ورزشی شناسایی شده اند.

سعیدی تصریح كرد: ورزش نباید فقط به عنوان تفریح بین دانش آموزان و جامعه تلقی شود بلكه باید از لحاظ علمی، بهداشت و سلامت به آن نگریست تا بسیاری از آسیب ها و مشكلات جسمی كه برخی دانش آموزان به آن مبتلا هستند رفع شود.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین در خصوص رشته های مسابقات ورزشی امسال افزود: امسال دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی از جمله والیبال، ژیمناستیك، بسكتبال، طناب زنی، دومیدانی و ... با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی احیا بازی های بومی و محلی را یكی دیگر از برنامه های معاونت تربیت بدنی خراسان شمالی عنوان كرد و گفت: بازی لنگ، یكی از بازی های بومی و محلی استان است كه احیا شده و دانش آموزان در این رشته نیز با هم رقابت می كنند.

سعیدی تصریح كرد: نهادینه شدن فعالیت های ورزشی در جامعه نیازمند توجه بیشتر خانواده ها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از سوی رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار جمعیت ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2870838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha