۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

ائمه جمعه سرداران و فرماندهان جهاد عظیم پیشگیری از وقوع جرم هستند

ائمه جمعه سرداران و فرماندهان جهاد عظیم پیشگیری از وقوع جرم هستند

اسفراین- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از ائمه جمعه و جماعات به عنوان سرداران و فرماندهان جهاد عظیم پیشگیری از وقوع جرم یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز درآیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین، تریبون نماز جمعه و نهاد های فرهنگی را صاحب ظرفیت بسیارخوبی در راستای یاری رساندن به دستگاه های انتظامی و قضایی دانست و از ائمه جمعه به عنوان سرداران و فرماندهان جهاد عظیم پیشگیری از وقوع جرم یاد کرد.

وی اظهار داشت: اگر تریبون های نماز جمعه نمی بود به راحتی نمی توانستیم با آسیب های اجتماعی و متولیان ناهنجاری های اجتماعی برخورد کنیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود: هم اکنون جوامع بشری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه رنج می برند، اما برخورد با متولیان و منادیان آسیب های اجتماعی راهکار قانونی دارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی زندان را شرط لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: گرچه زندان برای خاطیان و مسببین جرائم و برهم زنندگان امنیت عمومی شرط لازمی است اما کافی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های دادرسی اسلامی پرداخت و افزود: در امر دادرسی اسلامی هرچند که اصل بر عطوفت و گذشت است، لیکن دستگاه قضا در خصوص  برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه و با در نظر گرفتن قانون، به شدت و قدرت برخورد می کند.

امام جمعه اسفراین نیزدر این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه قضاوت و دستگاه قضایی خواستار بهره گیری شورای تامین شهرستان از ظرفیت تمامی دستگاهها به ویژه سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی، بسیج و دستگاه قضا در مدیریت آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی شد.

حجت الاسلام قدیر محمدیان از دادستان جدید شهرستان خواست تا برخورد با راکبان موتورسیکلت در زمینه آلودگی های صوتی و برخورد با برگزار کنندگان مراسمی تحت عنوان عروس کشان را در اولویت برنامه دادستانی قرار دهد.

فرماندار و رییس شورای تامین اسفراین نیز در این آئین ضمن قدردانی از تلاش دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: همه باید خدمتگزاری صادق و شایسته برای نظام اسلامی و ملت ایران باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح فرد، مقدمه اصلاح جامعه است، بیان داشت: مردم و خانواده در اعتلای فرهنگ انقلاب و حفظ ارزشهای اسلامی سهیم اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین نیز در این مراسم با بیان اینکه تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های دستگاه قضا، اولویت ها را مشخص خواهد کرد، گفت: پیشگیری از وقوع جرم با نگاه به اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع رسانی و آگاه بخشی عمومی جامعه و حمایت قاطعانه و قانونی از عاملین امر به معروف و نهی از منکر و ضابطین دادگستری مهم ترین اولویت دستگاه قضاست.

سید محمود باباخانی افزود: اجرای عدالت و احقاق حقوق دولت و ملت گام جدی دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: برخورد قانونی با اراذل و اوباش در راستای حفط نظم و امنیت عمومی و آرامش شهروندان در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

دادستان سابق شهرستان اسفراین نیز با ارائه گزارش عملکرد ۳۲ ماهه خود در این شهرستان گفت: دین داری، توجه عمومی به عفاف و حجاب، سطح سواد عمومی و گسترش صنعت از ویژگی های بارز مردم این خطه است.

قربانعلی دوست دیزاوندی بازدید مستمر از زندان و زندانیان، گسترش فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان، تشکیل هفتگی شورای طبقه بندی زندان را از مهم ترین برنامه های اجرایی در دوران حضور در این مسئولیت عنوان کرد و گفت: در طول ۳۲ ماه گذشته ۳۵ پرونده مشکوک به قتل در دستورکار دادسرای اسفراین قرار گرفت.

در پایان این مراسم از خدمات قربانعلی دوست دیزاوندی، دادستان سابق عمومی و انقلاب اسفراین تقدیر و سید محمود باباخانی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 2873832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha