۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴

در پاسخ به اظهارات مدیرکل ارشاد خراسان شمالی مطرح شد/

تشکیل پرونده قضایی برای کنسرت های گناه آلودی که در خراسان شمالی برگزار شد

تشکیل پرونده قضایی برای کنسرت های گناه آلودی که در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با توجه به این که دو کنسرت اخیر در استان مشکل ساز بوده و از نظر دستگاه قضا ارتکاب جرم صورت گرفته است، بنابراین توسط دادستان بجنورد پرونده‌ای برای این کنسرت ها تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت موازین شرعی و قانونی در برپایی دو کنسرت اخیر در خراسان شمالی، افرادی که برای برپایی این برنامه مجوز داده اند، باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که برخی افراد در این کنسرت با ظاهری نامناسب حاضر شده بودند، عنوان کرد: در صورت امکان باید این افراد نیز شناسایی شوند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به درج خبری در یکی از نشریات محلی استان به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مبنی بر این که برای برگزاری این کنسرت از دستگاه قضا نیز مجوز اخذ شده است، تصریح کرد: این خبر دروغ بوده و بنده آن را تکذیب می کنم.

وی با بیان این که باید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص پاسخگو باشد، ادامه داد: مگر دادگستری استان مرجع اعطای مجوز برای برگزاری کنسرت است و این در حالی است که دستگاه قضا هیچ مجوزی در این خصوص نداده است.

حجت الاسلام قدرتی با ذکر این که با اصل برگزاری کنسرت مخالفتی وجود ندارد، یادآور شد: در اسلام هم گریه و هم شادی وجود دارد اما برای هر دو این مسائل نیز حد و حدودی تعریف شده است.

وی با بیان این که تمام ابعاد زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی براساس مبادی شرعی بوده و تجلی شرع در قوانین است، گفت: هیچ کسی حق ندارد، کنسرتی بر خلاف موازین شرعی، با اختلاط زن و مرد و کشف حجاب برگزار کند.

حجت الاسلام قدرتی گفت: حتی اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مجوز برپایی چنین کنسرتی را بدهد، دستگاه قضا قرص و محکم در برابر آن ایستادگی می کند.

وی افزود: نخواهیم گذاشت کنسرتی برخلاف موازین شرعی، اختلاط زن و مرد و انجام حرکات ناشایست برگزار شود.

قدرتی ادامه داد: همه مردم وامدار شهدا بوده و مدافع ارزش ها هستند بنابراین باید رعایت موازین شرعی در کنسرت ها کنترل شود.

کد خبر 2410500

برچسب‌ها