۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۰

رئیس كل دادگستری خراسان شمالی:

روحیه گذشت و بخشش در جامعه کمرنگ شده است

روحیه گذشت و بخشش در جامعه کمرنگ شده است

بجنورد- رئیس كل دادگستری خراسان شمالی گفت: متاسفانه امروز فرهنگ و روحیه گذشت، بخشش و بخشندگی در جامعه كمرنگ شده و باید در راستای نهادینه شدن این روحیات تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی چهارشنبه شب در جشن فرزندان مهر بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: بهزیستی یكی از بزرگترین نهادهای حمایتی است كه با ۱۵۳ ماموریت و بیشترین مشكلات، بهترین خدمات را به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

وی همچنین با اشاره به موفقیت فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان در عرصه های مختلف تحصیلی، اشتغال و ... گفت: جوانان تحت پوشش این سازمان به رغم مشكلاتی كه در زندگی آنان وجود دارد فعل خواستن را صرف كردند و در زمینه های مختلف افتخار آفرین شدند.

حجت الاسلام قدرتی با تاكید بر تقویت و نهادینه شدن روحیه بخشش و بخشندگی در جامعه تصریح كرد: تاسفانه امروز فرهنگ و روحیه گذشت، بخشش و بخشندگی در جامعه كمرنگ شده و باید در راستای نهادینه شدن این روحیات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از پرونده های نزاع و درگیری به دلیل عدم بخشودگی و بزرگواری تشكیل می شود كه باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد تا بتوان شمار پرونده های نزاع و درگیری را كاهش داد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: اگر روحیه عفو و گذشت در بین جوانان نهادینه شود شماری از آنها از كانون اصلاح و تربیت سر در نمی آورند بلکه در جامعه با آرامش و نشاط زندگی می كردند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی یكی راهكارهای داشتن زندگی سالم و بانشاط در جامعه را ترویج بیش از پیش سبك زندگی اسلامی عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این مراسم افزود: اداره كل بهزیستی استان در تلاش است تا بهترین خدمات را به مددجویان تحت پوشش به خصوص فرزندانی كه در مراكز نگهداری می شوند ارائه دهد.

رضا الله وردی گفت: امروز با ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش بهزیستی استان شاهد موفقیت آنان در عرصه های مختلف ورزشی، ازدواج، تحصیل، اشتغال و ... هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۴ هزار نفر از جمعیت استان را جامعه هدف بهزیستی تشكیل می دهد كه ۲۰ هزار نفر آنان كودكان، جوانان و نوجوانان هستند و از بهترین خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از فرزندان با استعداد، نخبه و برگزیده تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی تقدیر شد.

کد خبر 2849640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha