۵ آذر ۱۳۹۴، ۹:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعمیق و گسترش باورهای‎اسلامی از رسالت مداحان است

تعمیق و گسترش باورهای‎اسلامی از رسالت مداحان است

بجنورد - مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مجالس مداحی اهل بیت(ع) تأثیرعمیقی بر دل و جان مردم دارد و باعث اتصال نسل جوان و نوجوان جامعه به اهل بیت(ع) می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام خادمی در همایش بسیج مداحان استان که در مرکز فرهنگی رفاهی لاله سپاه جوادالائمه استان برگزارشد، ضمن تسلیت ایام اربعین امام حسین (ع) گفت: باید در عرصه مداحی از انحرافات، تحریف‌ها، افراط و تفریط‌ها پیشگیری شود.

وی افزود: مداحان وظیفه معرفی اسلام ناب محمدی، سیره و روش انبیاء و اولیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بر عهده دارند و این مسئولیت سنگینی بر دوش مداحان است.

حجت الاسلام خادمی در ادامه افزود: مداحان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی دشمنان با عنوان عزاداری در جامعه ترویج می‌شود، آگاه کنند.

وی تاکید کرد: مداحان اهل البیت باید در مداحی از روضه های صحیح که در مقاتل معتبر نوشته شده است، در مجالس سیدالشهدا استفاده کنند و مواظب و مراقب باشند اشعاری که می خوانند جایگاه ائمه(ع) را پایین نیاورد.

وی با بیان اینکه مداحان باید در ماه محرم و صفر به اهداف نهضت حسینی توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: مداحان برای زنده نگهداشتن حماسه حسینی، با حفظ هوشیاری، نقش مهم خود را در جامعه که همان بیان بصیرت عاشورایی است، به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام خادمی رسالت مداحان را تعمیم و گسترش ارزش‌های اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مجالس مداحی اهل بیت(ع) تأثیر عمیقی بر دل و جان مردم دارد و باعث اتصال نسل جوان و نوجوان جامعه به اهل بیت(ع) می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، یکی دیگر از وظایف مداحان را روشنگری جامعه دانست و گفت: اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل بیت(ع) باعث روشنگری جامعه به خصوص جوانان می‌شود و این روشنگری زمینه هدایت به ارزش‌ها، تقویت ایمان و بصیرت مردم را به دنبال دارد.

کد خبر 2979073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha