۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

حجت الاسلام قدرتی:

آموزش فرهنگ منابع طبیعی باید از مدارس آغاز شود

آموزش فرهنگ منابع طبیعی باید از مدارس آغاز شود

بجنورد- رئيس كل دادگستری خراسان شمالي گفت: آموزش و فرهنگ سازی نقش بسزايی در حفظ و حراست از منابع طبيعی دارد و می بایست اين آموزش از مدارس شروع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی پیش از ظهر یکشنبه در جمع قضات خراسان شمالی با محوریت منابع طبیعی با اشاره به این که آموزش و فرهنگ سازی در حفظ و حراست از منابع طبیعی نقش مهمی دارد، ضمن تاكید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: باید در تولید و توسعه منابع طبیعی و نگهداری آن كوشا بوده و در حفظ و نگهداری مراتع و تعادل آن تلاش كنیم.

وی گفت: منابع طبیعی میراث بشری است و اگر این میراث از بین برود ایران و سایر كشورهای همسایه تحت تاثیر قرار می گیرند همان گونه که امروز نیز در نقاط مختلف کشور این اثرات مشاهده می شود.

این مسئول با اشاره به اینكه در قبال طبیعت باید احساس مسئولیت كرد، افزود: باید بین انسان و طبیعت تعادل ایجاد شود و اگر این تعادل از بین برود بحران در منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد می شود.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست با اشاره به پرونده های مربوط به منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان، گفت: در این زمینه پرونده های كمیسیون ماده واحده شهرستان گرمه به پایان رسیده و در سال ۹۴ پرونده های شهرستان های جاجرم، فاروج و اسفراین به اتمام می رسد.

موسی صابری با اشاره به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: تاکنون برای بیش از دو میلیون و ۷۰ هزار هكتار از اراضی ملی سند اخذ شده است.

وی گفت: همچنین اجرای طرح كاداستر در برنامه های منابع طبیعی استان در راستای حفظ اراضی و نظارت بر واگذاری ها در حال پیگیری است.

صابری در ادامه افزود: دستگاه های اجرایی باید منابع طبیعی را در حفظ اموال ملی یاری كنند تا این میراث برای حیات نسل های آتی نیز پایدار بماند.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین خواستار همكاری و مساعدت بیشتر دستگاه قضایی استان در حفظ و حراست از منابع طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی قضات و اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف بررسی مشكلات و ایجاد راهكارهای جدید در حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی برگزار شد.

کد خبر 2518801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha