۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۴۲

حجت الاسلام قدرتي:

اجراي سبك زندگي اسلامي سبب عزت دنيوي و اخروي مي شود

اجراي سبك زندگي اسلامي سبب عزت دنيوي و اخروي مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: اجراي سبك زندگي اسلامي باعث ايجاد عزت، عظمت و كمال انسان در زندگي دنيوي و اخروي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتي عصر چهارشنبه در همايش خانواده و سبك زندگي اسلامي كه به همت كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي در سالن فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد برگزار شد با اشاره به اينكه سبك زندگي اسلامي باعث ايجاد عزت، عظمت و كمال مي شود، افزود: متاسفانه زندگي كنوني ما با زندگي اسلامي فاصله بسياري دارد.

به گفته وي بايد در جهت رفع آسيب هاي موجود در زندگي تلاش كنيم و با استفاده از روش و شيوه درست زندگي، آسيب هاي موجود را مرتفع سازيم.

حجت الاسلام قدرتي اظهار داشت: در حال حاضر هزاران پرونده در محاكم قضايي خراسان شمالي تشكيل شده كه با سبك زندگي اسلامي تناسبي ندارد.

به گفته اين مسئول دو هزار و 500 زنداني در زندان هاي استان به سر مي برند و بيش از دو هزار دادخواست طلاق در استان انجام شده كه هيچ كدام از اين اعمال تناسبي با سبك زندگي اسلامي ندارند.

حجت الاسلام قدرتي آشنايي با سبك درست زندگي اسلامي را از عوامل دست يابي انسان به سعادت دنيا و آخرت دانست.

وي بر پيش بردن آينده زندگي بر اساس ارزش هاي ديني و اخلاقي تاكيد و تصريح كرد: روابط نامشروع دختر و پسر، ارتباطات نامشروع و گرفتار شدن به آسيب هاي اجتماعي باعث حذف افراد از جامعه مي شود.

رئيس كل دادگستري خراسان شمالي علم، معرفت، دانش، تعقل، تفكر، تدبر و ايمان را از اصول مهم و اساسي محتواي زندگي اسلامي برشمرد.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي نيز در ادامه اين مراسم، مشكلات و گرفتاري هاي موجود در زندگي را به دليل استفاده از شيوه نادرست سبك هاي زندگي غير اسلامي و ديني دانست و گفت: شيوه نادرست زندگي فقر را به دنبال دارد و دستگاه هاي حمايتي بايد به اين موضوع توجه خاص داشته باشند.

امان الله حسين پور افزود: طلاق نتيجه سبك زندگي نادرست است و محصول بسياري از طلاق ها نيز خود فقر را به همراه دارد.

وي با بيان اين كه يكي ديگر از عوامل توليد فقر عدم رعايت قوانين در زندگي و جامعه است، اظهار داشت: در كميته امداد استان سعي بر اين است تا عوامل فقر شناسايي و از بروز هرچه بيشتر آن در جامعه و زندگي پيشگيري شود.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي افزود: استفاده درست از سبك زندگي اسلامي باعث كاهش و رفع مشكلات مهم در زندگي مي شود.

کد خبر 2245198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha