۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸

حجت الاسلام قدرتي:

دستگاه قضايي به مسائل فرهنگي نگاه كلان و راهبردي دارد

دستگاه قضايي به مسائل فرهنگي نگاه كلان و راهبردي دارد

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: نگاه دستگاه قضایی به امور فرهنگی، کلان و راهبردی است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار با ائمه جمعه صفی آباد و سنخواست عنوان كرد: در سال های اخیر قوه قضائیه در راستای تحقق وظایف اصلی خود در قانون اساسی رویکرد جدیدی اتخاذ کرده و نگاه دستگاه قضایی به امور فرهنگی و امر پیشگیری، کلان و راهبردی است.

وي اظهار داشت: احقاق حق، اجرای عدالت، تظلم خواهی و پیشگیری از وقوع جرم برخی از وظایف قوه قضائیه است که برای اجرای آن برنامه ریزی های بسیاری شده است.

حجت الاسلام قدرتي با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی گفت: تشکیل پرونده و صدور احکام منجر به حبس تبعات و پیامدهای منفی زیادی برای خود افراد و خانواده هایشان و در سطح وسیعتر جامعه به همراه دارد.

وی افزود: محور ما در باب پیشگیری، روحانیت و در راس آن ها ائمه جمعه است که باید از توان آنها استفاده و بر اساس آمارهای موجود راهکارهای دقیقی را طراحی کرده و اجرا کنیم.

اين مسئول استحکام روابط خانوادگی را به عنوان یکی از عوامل مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر چه پایبندی مردم به ارزش های دینی و معنویات بیشتر باشد ارتکاب جرم کمتر خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام  قدرتی در جمع مردم سنخواست گفت: اجرای قانون یکی از راهکارهای مهم مبارزه با جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی و جمعیت کیفری زندان ها است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی اظهار داشت: قانون اساسی ما پویا، زنده و حیات بخش و اصول آن برخاسته از شرع مقدس و اهل بیت است.

وی افزود: برای اینکه مسئولان نظام بتوانند در یک خط مستقیم حرکت کنند باید از سخنان و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب که نگهبان نظام اسلامی در راس حکومت است استفاده کنند.

حجت الاسلام قدرتي با اشاره به اینکه طبیعت انسان آزادی خواه است تصریح کرد: در بسیاری از موارد قانون به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد و نقش دین و ارزش های اخلاقی و معنوی پررنگتر می شود.

این مقام مسئول تقویت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را ضروری دانست و ادامه داد: البته این امر یکی از راهکارها است و برای اینکه جامعه ای با کمترین ناهنجاری و آسیب داشته باشیم باید افراد را با فضائل اخلاقی و معنویت آشنا کرده و امر به معروف را زنده کنیم و نهادهایی مانند بسیج که در این عرصه فعال هستند را تقویت کرده و توسعه دهیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جلسه بسیج حقوقدانان استان نیز گفت: فراگیری یک زبان زنده دنیا، اسلحه حقوقدانان در عرصه بین المللی است.

حجت الاسلام  قدرتی اظهار داشت: امروز دشمنان نظام اسلامی از سنگر حقوقی و با چهره قانونمدار در حال حمله به نظام اسلامی هستند بنابراین متناسب با آن باید از نظام دفاع کرد.

وی ادامه داد: آشنایی با مبانی حقوقی دنیا لازمه این امر است که جهت تحقق آن فراگیری یکی از زبان های زنده دنیا از اسلحه های مقابله ما با دشمنان در این نبرد در عرصه های بین المللی خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتي فراگیری فقه و مبانی فقهی را از دیگر ضروریات برشمرد و افزود: باید با همفکری و همدلی حرکتی را آغاز کنیم و برای دفاع از نظام اسلامی از بذل جان خود نیز ابایی نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به توصیف بنیانگذار انقلاب از بسیج گفت: شجره طیبه بسیج در دامن ولایت رشد کرده و هر روز گسترش می یابد و رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری به مثابه آب زلالی است که این درخت را سیراب می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان ما هجمه حقوقی آغاز کرده اند و اندیشمندان و نخبگان خود را به میدان آورده اند در مقابل اصول مترقی قانون اساسی ما افتخاری است که باید موضع گیری ها، بیان و نوشتارمان کاملا مطابق با آن باشد.

حجت الاسلام قدرتی در پایان یادآور شد: همه بسیجیان حقوقدان باید هم خود مجری قانون باشند و هم اگر انحراف از قانون دیدند از آن انتقاد کنند و به مقابله برخیزند.

کد خبر 2194181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha