۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی/

کارگروه دائمی " نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرم" تشکیل می شود

کارگروه دائمی " نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرم" تشکیل می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد کارگروه دائمی "نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرم" در این استان ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی عصر امروز در نشست مشورتی با مدیران مطبوعات و خبرگزاری های استان افزود: آشنایی مدیران نشریات و رسانه های استان با آسیب های اجتماعی در موضوعات مختلف می تواند در کارگروهی مرکب از متخصصان مسائل اجتماعی، معاونت اجتماعی دادگستری، نماینده مطبوعات استانی و کشوری و نماینده ای از خبرگزاری ها مورد بحث و بررسی قرارگیرد.

وی اظهار داشت: این کارگروه می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، میزان مشارکت مطبوعات و رسانه ها در انعکاس برخی از مطالب و گزارشات به مردم، نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه در این کارگروه راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه های مختلف اجتماعی مطرح خواهد شد افزود:  آنچه در این کارگروه مصوب شود به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی به ضرورت برگزاری جلسات مستمر این کارگروه اشاره کرد و گفت: مصوبات این کارگروه به دلیل داشتن بار مالی برای برخی از مطبوعات، پیشنهادی خواهد بود اما رسانه ها می توانند در اشکال مختلف از قبیل انتشار اخبار، گزارشات و انجام مصاحبه های مطبوعاتی، نقش خود را در کاهش میزان آسیب های اجتماعی ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از مسئولان رسانه های استان خواست تا در انتشار اخبار و گزارشات خود صرفا به درج خبر اکتفا نکنند بلکه در پایان گزارشات خود به تحلیل موضوع نیز بپردازند تا  هدف انتشار آن خبر و گزارش برای خواننده روشن شود.

حجت‌الاسلام قدرتی با تاکید بر نقش مهم مطبوعات و خبرگزاری ها در هدایت افکار عمومی جامعه، تصریح کرد: انتشار اخبار و گزارشات در بخش های مختلف مشروط به  رعایت کامل قوانین، توجه به مصالح عمومی جامعه و انجام رسالت سنگین خبری در راستای کسب رضای الهی و خدمت به مردم، منافع فراوانی را برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه قضایی با جامعه خبری، این اقدام را در راستای اصلاح امور جامعه موثر و کارساز عنوان کرد و گفت: تعامل دستگاه قضایی با خبرنگاران علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی، در بالابردن سطح آگاهی های عمومی و آشنایی مردم با حقوق شهروندی و قوانین جاری کشور نیز نقش آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست علاومه بر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرپرستان خبرگزاری های مهر، فارس، ایلنا و مدیران مسئول  روزنامه های خراسان شمالی ، اتفاقیه، نسیم خراسان شمالی ، اترک و سرپرستان دفاتر روزنامه های قدس ، اطلاعات، ایران و همشهری حضور داشتند.

 

کد خبر 2213170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha