۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۵

برنامه سینماتک موزه هنرهای معاصر به «آخرین خنده» رسید

برنامه سینماتک موزه هنرهای معاصر به «آخرین خنده» رسید

فیلم «آخرین خنده» به کارگردانی فردریش ویلهلم مورنائو روز چهارشنبه ۱۴ مرداد در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه نمایش فیلم در دوره چهلم (فصل تابستان) سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران، در بخش سینمای صامت فیلم «آخرین خنده» به کارگردانی فردریش ویلهلم مورنائو محصول سال ۱۹۲۴ (آلمان) به مدت ۹۰ دقیقه، روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۵ بعدازظهر در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

فیلم «آخرین خنده» مورنائو یکی از عمیق‌ترین آثار سینمایی جمهوری وایمار و از جمله فیلم‌های آلمانی‌ ا‌‌‌ست که در تاریخ سینما به واسطه‌ ابداعاتش به جایگاهی ویژه و ممتاز دست یافته است و این فیلم به عنوان نمونه‌ای از فیلم‌های کلان‌شهری آلمانی در هالیوود بسیار جنجال‌برانگیز شد و تحسین و شگفتی همگان را برانگیخت.

اهالیِ فن و کارشناسانِ آمریکایی با کنجکاوی از طریق تلگراف با برلین در ارتباط بودند و سعی داشتند اطلاعات مختلفی، مثلاً در رابطه با این که فیلم با چه دوربینی فیلمبرداری شده و این که لوکیشنِ صحنه‌های شهری و خارجی کجا بوده، به دست بیاورند. همه‌ آن‌ها وقتی دریافتند که تمامی صحنه‌ها، حتی صحنه‌های مربوط به فضای آزاد و خارجی، همگی در واقع در فضایی بسته (مانند صحنه‌ تئاتر) تحت نظارت گروه «یو اف آی» در بابلزبرگ ]قدیمی‌ترین استودیوی بزرگ مقیاس اروپا که در ۱۹۱۲ نزدیک پوتسدام آلمان ساخته شده، در بهت و حیرت فرو رفتند.

برنامه فصل تابستان در سه بخش سینمای صامت (اکسپرسیونیسم آلمان)، پنجره های عقبی (چشم انداز سینمای هنگ کنگ) و فیلم ها و احساس ها (مروری بر آثار شانتال آکرمن) به نمایش در می آید.

علاقه مندان می توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۵ بعدازظهر به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.

کد خبر 2874534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha