۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

ثبت جهانی بازار اراک با جدیت دنبال می شود

ثبت جهانی بازار اراک با جدیت دنبال می شود

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی استان با جدیت موضوع ثبت جهانی بازار تاریخی اراک را پیگیری می کند و برگزاری جشنواره ملی عکس بازار اراک در تیرماه سال جاری نیز در همین راستا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی سه شنبه شب در آیین اختتامیه نمایشگاه عکس تاریخی بازار اراک و مراسم تجلیل از برگزار کنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس بازار نشان داد که با جدیت تمام به دنبال ثبت جهانی بازار تاریخی اراک است.

وی با اشاره به این مساله که بازار اراک، مهم ترین بنای تاریخی استان مرکزی است، اظهار داشت: بازار تاریخی اراک با ویژگی های منحصری به فرد خود، در دهه های گذشته در لیست آثار ملی قرار گرفت و برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس بازار در واقع پلی به سوی جهانی شدن آن است.

حسینی افزود: برگزاری این نمایشگاه توانست ماحصل کار هنرمندان عکاس حاضر در جشنواره از سراسر کشور را در معرض دید مردم استان مرکزی و به ویژه کسبه بازار قرار داده و بار دیگر ارزش های نهفته در بازار تاریخی اراک را برای همگان یادآور شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برخی از مسائل در سال های گذشته سبب شد که سایه بی توجهی ها بر بازار تاریخی اراک بیفتد اما در حال حاضر میراث فرهنگی استان مرکزی مهم ترین دغدغه خود را حفظ این بنای مهم تاریخی می داند.

حسینی با اشاره به برخی مشکلات موجود در بازار گفت: وجود عناصر زاید، مرمت و بازسازی های خودسرانه و بدون استفاده از نظر کارشناسان میراث فرهنگی، رهاسازی کابل های برق و لوله های گاز و نصب تابلوهای نامتناسب با فضای تاریخی بازار، از مسائل و مشکلات فعلی بازار اراک تلقی می شوند که با رسیدگی به آنها ثبت جهانی بازار در زمان نزدیک تری محقق خواهد شد.

در این مراسم که در سرای مهر بازار اراک با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک، فرمانده انتظامی شهرستان اراک، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد از عادل عزیزی، دبیر برگزاری جشنواره، محمد اسدی، دبیر اجرایی جشنواره، آرش صحرانورد مسئول نمایشگاه ها و کارگاه های جشنواره، سمیه انصاری فر مسئول اطلاع رسانی جشنواره و دیگر عوامل اجرایی و نیز سازمان های همکاری کننده در برگزاری جشنواره ملی عکس بازار اراک، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم همچنین از مهری کارخانه، خبرنگار خبرگزاری مهر استان مرکزی، به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره ملی عکس بازار اراک تقدیر شد.

کد خبر 2875495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha