۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷

از سوی بنیاد برکت؛

هزارمیلیارد ریال به توسعه واحدهای صنعتی خراسان شمالی اختصاص یافت

هزارمیلیارد ریال به توسعه واحدهای صنعتی خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد - معاون توسعه، برنامه ریزی و منابع انسانی شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی از اختصاص یک هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت برای توسعه واحدهای صنعتی خراسان شمالی خبرداد.

مهدی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور توسعه، افزایش ظرفیت تولید و رونق واحدهای صنعتی خراسان شمالی در سال جاری، بنیاد بركت در قالب مشارکت، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: براین اساس بنیاد برکت از طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی بوده و زمینه اشتغال را فراهم می کند در قالب عقود اسلامی حمایت خواهد کرد.

معاون توسعه، برنامه ریزی و منابع انسانی شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی افزود: این شركت در راستای توسعه واحدهای صنعتی شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان، قراردادی به مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال با بنیاد بركت منعقد کرده است.

جمشیدی با اشاره به غیرفعال بودن ۲۳ درصد واحدهای صنعتی خراسان شمالی گفت: هم اکنون حدود ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان نیز با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت دارند.

معاون توسعه، برنامه ریزی و منابع انسانی شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی همچنین از كسب رتبه دوم این استان در جذب اعتبارات نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی طی سال گذشته خبر داد و افزود: شهركهای صنعتی استان همچنین سال گذشته رتبه ششم كشوری در جذب تسهیلات فنی و اعتباری را نیز به خود اختصاص داد.

جمشیدی در خصوص مشكلات واحدهای صنعتی گفت: علاوه بر مشكل فروش محصولات واحدهای صنعتی، اخذ تسهیلات این واحدها نیز به دلیل تامین وثیقه مورد نیاز بانکها با مشکلات زیادی مواجه است.

به گفته وی امسال صندوق ضمانت اصل تسهیلات واحدهای صنعتی را به میزان ۳۰ میلیارد ریال تعهد كرده است.

جمشیدی اظهار داشت: هم اكنون برخی از واحدهای صنعتی استان که به صورت دو شیفت فعالیت دارند برای دریافت تسهیلات به صندوق ضمانت معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاضر۳۷۷ واحد صنعتی كوچك با اشتغالزایی پنج هزار نفر در این استان فعالیت می کنند.

کد خبر 2875656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha