۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۱۱

در نشست با تجار اردبیل مطرح شد؛

اتاق‌ های بازرگانی برای دوران پسا‌تحریم برنامه‌ریزی کنند

اتاق‌ های بازرگانی برای دوران پسا‌تحریم برنامه‌ریزی کنند

اردبیل - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در وضعیتی که مذاکرات با دستاوردهای مطلوبی همراه است ضروری است اتاق‌ های بازرگانی برای دوران پسا‌تحریم برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با تجار و بازرگانان اردبیل تصریح کرد: انتظار ما از اتاق بازرگانی ایران و اتاق های بازرگانی استان های مرزی تغییر فضای گفتگو و برنامه ریزی برای دوران پسا تحریم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درهای جهان در سایه توافقات به روی کشور باز شده است، تاکید کرد: اگر اندکی توانایی بازاریابی داشته باشیم، درهای همه بازارهای جهان از لحاظ سیاسی و روانی به روی ما باز می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به اینکه تجار و بازرگانان باید برای دوران پسا تحریم برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: هیچ تاجر و صادرکننده ای در دنیا سرنوشت محصولات خود را به یک یا دو کشور گره نمی زند.

واعظی پیروزی در مذاکرات هسته ای را در سایه مقاومت و پایمردی ملت ایران دانست و اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایرانی هر آنچه در توان داشت به کاربست و برای ملت و نظام آبرو و افتخار خلق کرد.

این مسئول با اشاره به افزایش و رونق سفر هیئت های خارجی به ایران، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت امور خارجه روزانه پذیرای چندین هیئت از کشورهای مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اثرات سیاسی توافق، قبل از طی مراحل قانونی در منطقه و دنیا محسوس است، بیان داشت: قبل از اینکه کنگره آمریکا در این خصوص تصمیمی بگیرد، پایه های تحریم لرزان شده است.

وی معتقد است پیروزی بزرگی که ملت ایران در عرصه دیپلماسی به دست آورد، بسیاری از مسائل و مشکلات را در عرصه خارجی حل و فصل کرد.

این مسئول ادامه داد: مزیتی که استان اردبیل در ارتباط با جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد در این خصوص باید مورد استفاده قرار گیرد.

واعظی از پیگیری های لازم در خصوص راه اندازی بازارچه های مرزی استان خبر داد و اظهار داشت: در عین حال برای فعال کردن صندوق حمایت ایران در آذربایجان، باید این اقدام از دو طرف مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید به ضرورت مذاکره در  خصوص ایجاد کنسولگری آذربایجان در استان اردبیل افزود: در رابطه با شهرک سرمایه گذاری مشترک میان ایران و آذربایجان نیز باید فضایی ایجاد شود تا دو طرف در خاک یکدیگر سرمایه گذاری کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه استاندار اردبیل مسائل اقتصادی را با علاقه و به صورت جدی و ویژه دنبال می کند، تصریح کرد: ترتیب سفر استاندار همراه با تیم تخصصی به باکو داده می شود.

واعظی در خصوص مشکلات شعبه بانک ملی ایران در باکو اطمینان داد این مشکل تا دو یا سه ماه آینده حل شود.

کد خبر 2876361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha