۱۷ بهمن ۱۳۸۴، ۱۳:۵۳

نمايشگاه " باران عشق " برگزار شد ؛

كودكان در خيمه هاي عاشورايي

برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي كودكان در موضوعات مختلف فرصتي مغتنم براي مخاطب قراردادن ذهن كودك و دور كردن او از باورهاي تزريقي و غير علمي است .

 اعظم مدني ، مدير روابط عمومي فرهنگسراي كودك در گفتگو با خبرنگار كتاب مهر ، با بيان اين مطلب ، افزود :  اين نمايشگاه با هدف سوق دادن كودكان به فرهنگ ديني با محوريت مفاهيم عاشورا با شركت دانش آموزان مدارس ابتدايي شهرتهران درحال برگزاري است .

درايام برگزاري نمايشگاه ، از ساعت 10 الي 12 صبح در مراسمي با حضور دانش آموزان  سيد جواد هاشمي ، بازيگر و كارگردان حادثه عاشورا را از امتناع امام حسين ( ع ) از بيعت با يزيد تا شام غريبان خاندان سرور آزادگان با زباني ساده  و قابل فهم كودكان روايت مي كند .

مدني خاطرنشان كرد : همچنين در سه روز برپايي " باران عشق " از ساعت 15 الي 17 برنامه هاي نمايش و آيين هاي عاشورايي وحركت دسته هاي عزاداري نونهالان به اجرا در مي آيد .

در حاشيه برگزاري نمايشگاه سيد جواد هاشمي در گفتگو با مهر،  با قدرداني از مسئولان فرهنگسراي كودك از برگزاري نمايشگاه براي كودكان تصريح كرد : دوران كودكي پايه ساختاري شخصيت هر انسلن وبهترين زمان رشد انديشه و تكامل بينش وي محسوب مي شود . متاسفانه  در سراسر دنيا شيعيان در سنين كودكي به صورت احساسي با واقعه عاشورا ارتباط مي يابند و اغلب آگاهي درستي از ارزش حركت و قيام خونين امام حسين ( ع ) پيدا نمي كنند .

 اين بازيگر و نويسنده خاطرنشان كرد : در جامعه ما كمبود فعاليت ريشه اي در باب وقايع تاريخي و به خصوص كربلا كه عطف اتفاقات تاريخي و مذهبي است به طور بارز احساس مي شود . بنابراين لازم است كه در بيان روايات كربلا با محور قرار دادن كودكان حاضر در واقعه كودكان تقابل  دلسوزي و شقاوت ، آزادگي و ناجوانمردي ، ترس و شجاعت را به تصوير كشيم .

مجتبي خمسه ، مسئول برگزاري نمايش هاي آييني نمايشگاه در اين راستا در گفتگو با مهر ، هدف از اجراي اين نمايشها را آشنا ساختن كودكان با فرهنگ عاشورا و آموختن درس اعتماد به نفس و شجاعت به آنان دانست و اذعان كرد : در طول برپايي نمايشگاه " باران عشق " دو نمايش به صحنه مي آيد .

در يكي از آنها شيطان باعث اختلاف دو پيرمرد مذهبي مي شود و يك كودك باهوش باعث دورشدن شيطان و تجديد دوستي آنان مي شود . در نمايش دوم كه در آخرين روز نمايشگاه اجرا خواهد شد ، كودكان يك روستا با خواندن داستان عاشورا و دلاوري حضرت عباس جرات مي يابند كه حاكم ظالم ده را بيرون كنند .

وي در پايان تصريح كرد :  طرح اجراي نمايش مذهبي براي كودكان به تازگي در كشور ما تحقق يافته و با ادامه اين روند شاهد تحولي مثبت در گسترش فرهنگ عاشورا خواهيم بود .

کد خبر 287712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha