۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۹

رئیس شورای اسلامی بجنورد:

رسانه های خراسان شمالی به مدد شهرداری ها بشتابند

رسانه های خراسان شمالی به مدد شهرداری ها بشتابند

بجنورد- رییس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به نقش رسانه ها در بیان و حل مشکلات موجود در جامعه، از اهالی مطبوعات خراسان شمالی خواست تا در این راستا بیش از گذشته به مدد شهرداری ها بشتابند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فیروزه جمعه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران بجنورد، رسالت خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردمی را بسیار مهم دانست و افزود: رسانه ها باید با حق طلبی و حق جویی، وظیفه خود را در قبال جامعه و مردم به درستی انجام دهند.

وی با اذعان به مشکلات و موانع موجود در برابر خبرنگاران و اهالی رسانه، تصریح کرد: نباید اهالی رسانه و مطبوعات از ملامت ملامتگران واهمه ای داشته و این مسائل بر عملکرد و انجام وظیفه آنها تأثیری داشته باشد چرا که در غیر این صورت نمی تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

فیروزه با بیان این که خبرنگاران در زمره خواص جامعه بوده و به همین دلیل نیز مردم انتظارات زیادی از آنها دارند، افزود: اهالی مطبوعات نمایندگان افکار عمومی جامعه بوده و عملکرد آنها تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت زندگی مردم دارد.

وی در ادامه نقش خبرنگاران و رسانه ها را در ارتقای کیفیت زندگی شهری بی بدیل دانست و تصریح کرد: در این راستا از رسانه ها انتظار داریم کاستی ها و مشکلات موجود را به شورای اسلامی شهر منعکس کنند.

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به نقش رسانه ها در بیان و حل مشکلات موجود در جامعه، از اهالی مطبوعات خراسان شمالی خواست تا در این راستا بیش از گذشته به مدد شهرداری ها بشتابند.

شهردار بجنورد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نقش خبرنگاران خراسان شمالی در پیشبرد طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری، افزود: کمک رسانه ها در بسیاری از طرح های شهرداری بجنورد از جمله بازگشایی خیابان ارتش بسیار چشمگیر بود به گونه ای که اگر این مساعدت و کمک خبرنگاران نبود این خیابان به این زودی ها بازگشایی نمی شد.

روح الله براتیان اضافه کرد: در طول 18 ماه گذشته از فعالیت وی در شهرداری بجنورد، رسانه های استانی همکاری و تعامل مناسبی با این نهاد  داشته و تأثیرگذاری آنها در رفع مشکلات و کاستی های شهری غیرقابل انکار است.

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی نیز در این آیین با تأکید بر استفاده مدیران از ظرفیت رسانه‌ها برای پیشرفت و توسعه استان، افزود: رسانه های خراسان شمالی با وجود مشکلات متعدد، بیش از توان و ظرفیت خود فعالیت داشته که این مهم، مرهون فداکاری خبرنگاران این رسانه ها است.

سهراب ابراهیمی با اشاره به تصریح قانون مطبوعات در مورد انتشار آزاد مطالب از سوی رسانه‌ها، اظهار داشت: بر مبنای این قانون کسی حق فشار آوردن بر رسانه ها و خبرنگاران برای انتشار و یا عدم انتشار مطلبی را ندارد و انجام این کار منجر به مجازات عامل آن می شود در حالی که در برخی موارد، این موضوع روی می دهد.

کد خبر 2877453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha