۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

در کتابخانه حسینیه ارشاد؛

نمایشگاه موضوعی کتاب در روز خبرنگار برگزار می‌شود

نمایشگاه موضوعی کتاب در روز خبرنگار برگزار می‌شود

نمایشگاه موضوعی کتاب درباره خبر و خبرنگاری امروز همزمان با روز خبرنگار در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد، همزمان با روز خبرنگار کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد اقدام به برپایی یک نمایشگاه موضوعی کتاب کرده است.  

هفدهم مردادماه در ایران به یاد محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، که در سال ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف افغانستان به دست نیروهای طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وجه نامگذاری سالروز شهادت يك خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها يادآور جايگاه پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت در فرهنگ كشورمان است بلكه می‌تواند اشاره‌ای به برخی از مشخصه‌های مشترك بين شهيد و خبرنگار نيز داشته باشد كه خلوص و شجاعت از اين ويژگی‌هاست؛ خلوص در جريان انعكاس خبر و شجاعت در مسيری كه خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌های خود هم می‌كند.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برای بزرگداشت این روز، نمایشگاه کتابی را از منابع مرتبط،  امروز شنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۹، برگزار می کند.
 
برگزاری نشست علمی با محوریت نگاه ویژه به سیل‌های تیر ۱۳۹۴
 
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۲ نشست علمی با موضوعات محیط زیستی برگزار کرده است. در ادامه برگزاری این جلسات، سی­ و سومین نشست علمی این کتابخانه با عنوان «شهر و آسیب­ پذیری در مقابل سوانح طبیعی: نگاه ویژه به سیل‌های تیر ۱۳۹۴» روز دوشنبه ۱۹ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

در این نشست موضوعاتی چون «مخاطراتِ سیلاب شهرها، همراه با تحلیل علمی سیلاب کن، سیرجان و سوادکوه» و «سیلاب‌­های شهری و نحوه مدیریت آن» مورد بررسی قرار می‌گیرد. در کنار این نشست، نمایشگاهی از منابع موضوعی مرتبط نیز برپا خواهد بود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 2877515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha