۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

گفتگو با همسر شهیدی که بعد از بازنشستگی خدمتش را تمدید کرد

گفتگو با همسر شهیدی که بعد از بازنشستگی خدمتش را تمدید کرد

همسر شهید منفرد نیاکی در مجموعه «نیمه پنهان ماه» حضور می یابد و از همسرش که بعد از بازنشستگی درخواست تمدید خدمتش را داشت سخن می گوید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «نیمه پنهان ماه» که با هدف معرفی و شناساندن شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با همسران آنها به گفتگو می نشیند، در برنامه ای که چهارشنبه ۲۱ مرداد روی آنتن شبکه افق می رود میزبان ملیحه صفربگلو، همسر شهید سرلشکر مسعود منفرد نیاکی جانشین رییس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده لشکر ۹۲ زرهی در زمان دفاع مقدس خواهد بود.

این شهید دوران جنگ در عملیات های مهمی همچون فتح المبین، بیت المقدس، والفجر، رمضان و طریق القدس حضور داشت، او دوره های مقدماتی و عالی رسته زرهی، فرماندهی و ستاد و دانشگاه پدافند ملی را گذارنده و یکی از نیروهای زبده ارتش محسوب می شد به طوری که توانست پس از چندی به ستاد مشترک ارتش راه یابد.

نظم و انضباط، وفای به عهد، ساده زیستی، خوش رفتاری و کمک نسبت به سربازان زیردست، علاقه وافر به مقام ولایت و امام خمینی(ره) و آرزوی شهادت از جمله ویژگی هایی است که همسر و همرزمان شهید منفرد نیاکی از او می شناسند.

ملیحه صفربگلو

او آنقدر علاقمند به خدمت به اسلام و نظام بود که وقتی در سال ۱۳۶۱ بازنشسته شد به آیت الله خامنه ای که رییس جمهور وقت بودند نامه ای نوشت و درخواست تمدید خدمتش را کرد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و سه سال بعد هم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در خاطرات ملیحه صفربگلو آمده است که شهید منفرد نیاکی همیشه کارتی در جیبش داشت که روی آن نوشته بود: اگر زمانی در حین خدمت جانم را از دست دادم و قرار شد ارتش مرا به خاک بسپارد، هرجا که برای ارتش راحت تر و ارزان تر است مرا خاک کنید.

این قسمت از «نیمه پنهان ماه» که امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردانی آن را بر عهده دارند برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه ۲۱ مردادماه ساعت ۱۷ در نظر گرفته شده است.

تکرار این برنامه هم در ساعت ۲۲ همان شب و همچنین ۸:۳۰ و ۱۳:۳۰ روز بعد پخش می شود.

کد خبر 2879963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha