۲۶ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۰۲

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در گفت و گو با "مهر" :

فرودگاه سرخس به عنوان مرز هوايي ايران شناخته شد

فرودگاه بين المللي الماس سرخس در رده E4 سازمان هواپيمايي جهاني (ايكائو) قرار گرفته و به عنوان مرز هوايي ايران شناخته شده است .

محمد رضا قاسمي  مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي " مهر"  در مشهد با اشاره به مهمترين رئوس كاري اين فرودگاه اظهار داشت :  وجود فرودگاه و برخورداري  از امكانات حمل و نقل و ترابري  هوايي در مناطق  آزاد و مناطق ويژه اقتصادي از مهمترين ضروريات است كه در همين رئوس كاري هيات مديره و مجموعه مديريت منطقه ويژه اقتصادي سرخس قرار گرفته است

وي با شاره به امكانات و زير بناي اين فرودگاه گفت : مجموع كل مساحت در نظر گرفته شده براي طرح جامع فرودگاه بين المللي سرخس يك هزار و سيصد هكتار  است .

وي افزود : طول باند فرودگاه  4 هزار و عرض آن 60 متر است كه  قابليت فرود و پرواز هواپيماهاي پهن پيكر را داراست و اكنون در كشور حدود 20 فرودگاه توانايي و ارايه اين امكان را دارند .

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در ادامه عنوان كرد : اين فرودگاه  در فاصله 12 كيلومتري  از شهر مرزي  سرخس واقع شده است و با جاده اصلي سرخس – مشهد 5/2 كيلومتر فاصله دارد و همچنين ترمينال اين فرودگاه داراي 1200 متر مربع زير بنا است .

 

کد خبر 288131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha