۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان:

اعزام زائران استان سمنان به حج تمتع هشت درصد افزایش یافت

اعزام زائران استان سمنان به حج تمتع هشت درصد افزایش یافت

سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از افزایش هشت درصدی اعزام زائران استان در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۰۶ نفر از این استان از دوم شهریورماه به حج تمتع اعزم می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسمعیلی صبح  پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته حج در اداره کل حج و زیارت استان سمنان برگزار شد ضمن بیان اینکه امسال تعداد ۷۶۵ زائر، ۳۵ عامل اجرایی، سه عامل ستادی و سه پزشک در قالب شش کاروان شامل چهار کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد، به حج تمتع مشرف می شوند، اظهار داشت: از این شمار ۳۶۹ نفر مرد و ۳۹۶ نفر خانم هستند.

وی در خصوص سن زائران گفت: ۳۷ درصد زائران تمتع امسال ۴۰ تا ۵۰ ساله، ۲۴ درصد ۳۰ تا ۴۰ ساله، ۲۴ درصد ۵۰ تا ۶۰ ساله، هشت درصد ۶۰ تا ۷۰ ساله، دو درصد ۷۰ تا ۸۰ ساله و شش درصد زیر ۳۰ سال سن دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از بیسواد بودن ۴۱ درصد از حاجیان تمتع اعزامی امسال استان، ۲۲ درصد دارای مدرک دیپلم، هشت درصد فوق دیپلم، ۱۷ درصد کارشناسی، چهار درصد کارشناسی ارشد، دو درصد دکتری و یک درصد دارای تحصیلات حوزوی خبر داد و عنوان کرد: معنویت، بصیرت و وحدت اسلامی شعار و رویکرد اجرایی حج تمتع امسال است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه چهار هزار و ۲۰۰ نفر در موسم عمره مفرده ۹۳ - ۹۴ از استان سمنان در قالب ۳۱ کاروان، اعزام شدند، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز چهار هزار و ۳۷۷ نفر در قالب ۱۱۵ کاروان به عتبات عالیات کشور عراق اعزام شده اند.

وی اشاره ای به هزینه زائران حج تمتع استان سمنان داشت و گفت: هزینه حج تمتع امسال از ۸۶ میلیون تا ۹۷ میلیون ریال است.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان اجرای دو همایش بزرگ در سمنان و شاهرود، صدور بلیت الکترونیکی هواپیمایی بر اساس ویزای صادره برای اولین بار در کشور، اصلاح ساختار ستادها با هدف کاهش هزینه و صرفه جویی در ویزای تخصصی، ارتقای تعداد داروهای ارسالی به عربستان به ۷۰ قلم دارو و اجرای کارگاه آموزشی به جای دوره های تئوری و نظری برای مدیران حج را از جمله عملکرد این اداره کل برشمرد.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: یکم تا هفتم ذیقعده مصادف با بیست و پنجم تا سی و یکم مردادماه، هفته حج نامگذاری شده است.

کد خبر 2882659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha