۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۵

امام جمعه بجنورد:

آمریکا ستیزی با ذات انقلاب و ملت ایران عجین شده است

آمریکا ستیزی با ذات انقلاب و ملت ایران عجین شده است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به امیدهای واهی برخی افراد مبنی بر بهبود رابطه ایران با آمریکا، گفت: آمریکا ستیزی با ذات انقلاب و ملت ایران عجین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار کرد: اگر روحیه بندگی و سبک زندگی دینی در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برطرف می شوند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، افزود: حج توفیقی است که فریضه واجب آن یک بار شامل انسان می شود که همان یک بار برای زندگی معنوی و حرکت در صراط مستقیم در طول عمر کافی است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که حج یک تولد جدید محسوب می شود، اضافه کرد: مقدمات و آشنایی با مناسک حج بسیار مهم بوده و می بایست مسؤولان و متولیان آن با برگزاری دوره های آموزشی مناسب، زائران را برای اجرای صحیح مناسک و اطلاع از احکام آن آماده کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از حج گزاران خواست تا پیش از اعزام به این سفر روحانی، اموال خود را پاک کرده و خمس و زکات آن را به طور کامل بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اول ذی القعده، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران و آغاز دهه کرامت، بر الگوگیری دختران و بانوان جامعه از حضرت معصومه(س) تأکید کرد و افزود: بانوان باید در زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا و معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام یعقوبی خطاب به دختران و بانوان جامعه اسلامی افزود: مراقب باشید چرا که دشمنان می خواهند به انحای گوناگون هویت زنانه را از شما گرفته و نقش هایی مغایر با فطرت و سرشت زنانگی به شما بدهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: استکبار می خواهد زنان شخصیت و هویت معلومی نداشته باشند و خود را وقف عام کنند در حالی که اسلام برای زنان شخصیت و جایگاه والایی قائل شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیست و هشتم مرداد، سالگرد کودتاى آمریکایى - انگلیسى ۲۸ مرداد براى بازگرداندن محمدرضا شاه خائن، افزود: در این واقعه تلخ آمریکا شاه فراری که شرش از سر مردم کم شده بود را بار دیگر به کشور بازگرداند و ۲۵ سال به غارت و ظلم وی تداوم بخشید.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که آمریکا غیرقابل اعتماد و زیاده خواست است، تصریح کرد: امروز نیز بعد از توافق هسته ای برخی امیدهای واهی دارند در حالی که شعار «مرگ بر آمریکا» با گوشت و خون این ملت عجین شده و هیچ گاه از آن دست بر نمی دارند.

وی با بیان این که دشمنان بعد از توافق هسته ای به زعم خود پروژه تغییر نظام را آغاز کرده اند، اضافه کرد: تجربه نشان داده که هر گاه به دشمنان چراغ سبز نشان داده ایم پرروتر شده و زیاده خواهی کرده اند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به سالگرد جنگ سى‌ وسه روزه و پیرزوى قهرمانانه حزب‌ الله لبنان بر ارتش سرتاپا مسلح‌ رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: ما نه تنها از مقاومت و محور اسلامی در منطقه حمایت می کنیم بلکه ابایی هم نداریم که بگوییم با آنها هم مسیر هستیم.

وی با بیان این که سیدحسن نصرالله پرتوی از ولایت است، افزود: به کوری چشم آمریکا مردم کشورهای اسلامی بیدار شده اند و به الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران برای کسب آزادی و اعتلای اسلام می جنگند.

کد خبر 2883042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha