۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۶

همزمان با آغاز دهه کرامت؛

دهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد

دهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد

بجنورد- همزمان با آغاز دهه کرامت دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در بجنورد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر شنبه شب همزمان با اول ذی القعده و آغاز دهه کرامت، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار شد و این جشنواره به صورت رسمی کلید خورد.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این مراسم اظهار کرد: در طول پنج روز برگزاری جشنواره نمایش ۱۲ اثر برتر راه یافته به مرحله مسابقه در سالن حافظ، گلشن و تماشاخانه شمس در بجنورد برای تماشای عمومی بر روی صحنه می رود.

حسین ثابت قدم وحید اضافه کرد: در روز نخست این جشنواره چهار اثر نمایشی به روی صحن می رود، اضافه کرد: یکشنبه هفته جاری نمایش های «مسلخ عشق» به کارگردانی امیر مهاجر سلطانی و رضا رمضانی، «چهار قدم» به کارگردانی میثم ملازینل، «تاکسی زرد» به کارگردانی محمد حسن زاده و «نیم مرده» به کارگردانی علی عابدی ویژه جهان اسلام در تالار گلشن به روی صحنه خواهند رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در روز دوم جشنواره نمایش های «آنم آرزوست»، به کارگردانی محمد زوار بی ریا، «رستگاری در شب دور» به کارگردانی مژده ساعی، «آش با طعم زهر» به کارگردانی محمد رسائلی و «عکس اتفاق عزیز» به کارگردانی سعید نوروزی در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ بجنورد اجرا می شوند.

وی اظهار کرد: نمایش های «بوسیدنت به وقت تگرگ» به کارگردانی محمد شاکری، حاتمی نژاد و ابراهیمی، «سفر» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی، «آنم آرزوست» به کارگردانی محمد یحیی آبادی و «بیداری در خواب هزار من» در روز سوم و به ترتیب در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ به روی صحنه می روند.

به گفته ثابت قدم وحید همچنین در روز چهارم نیز نمایش های «روزهای اتفاقی» به کارگردانی کامران شهلایی و «آسا» به کارگردانی مهدی اشوغ در تماشاخانه شمس، «پدرانه» به کارگردانی علی راسخ راد و «این یوسف» به کارگردانی نعمت اسدی مرام و «سوغات سربی» به کارگردانی پوریا کریمی اجرا می شوند.

دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضو با بیان این که افزون بر این نمایش های «پدرانه»، «چهار قدم» و «آنم آرزوست» در روز دوم و سوم جشنواره در شهرهای شیروان و اسفراین به روی صحنه می روند، افزود: همچنین کارگاه آموزشی با حضور برزو عبدالرزاق از استادان تئاتر بین الملل نیز از برنامه های جانبی جشنواره محسوب می شود که در محل نگارخانه بجنورد دایر خواهد شد.

کد خبر 2884254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha