۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت وحدت و تقریب مذاهب رسالت مهم روحانیون شیعه و سنی است

تقویت وحدت و تقریب مذاهب رسالت مهم روحانیون شیعه و سنی است

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، گفت: تلاش برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در جامعه یکی از مهم ترین وظایف روحانیان شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی شب گذشته در نشست با شماری از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد وحدت در جامعه نحوه فعالیت و روشن گری علما و روحانیان است.

وی با بیان این که علمای بلاد و روحانیان دینی اعم از شیعه و سنی در بین مردم جامعه خود از نفوذ و جایگاه خاصی برخوردار هستند، افزود: این روحانیان بایستی با بهره گیری از این جایگاه خود در راستای افزایش وحدت، انسجام، همدلی و همکاری بین اقشار گوناگون مردم و پیروان مذاهب مختلف فعالیت کنند.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: بر این اساس تلاش برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب یکی از مهم ترین وظایف روحانیان شیعه و سنی است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی ایجاد بستر مناسب برای تقویت وحدت بین مذاهب، تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام‌الله های مذهبی و انقلابی و تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی از جمله اقداماتی است که منجر به تقویت وحدت در جامعه اسلامی می شود.

وی با اشاره به وحدت کم نظیر موجود در بین پیروان شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: همکاری پیروان شیعه و سنی در برگزاری برنامه های مختلف و نیز افزایش انگیزه مشارکت مردم در مراسمات ملی و مذهبی این استان نشان دهنده وحدت و همدلی موجود در خراسان شمالی است.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: وحدت موجود در بین پیروان اهل سنت و شیعه و نیز اقوام و دارندگان زبان های مختلف در خراسان شمالی می بایست به عنوان الگو در دیگر مناطق کشور و حتی سایر جوامع اسلامی استفاده شود.

به گفته وی همزیستی مسالمت آمیز و احترام متقابل بین پیروان مذاهب شیعه و سنی و نیز دارندگان فرهنگ و زبان های مختلف در خراسان شمالی، این استان را به گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها مشهور کرده است.

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر تقویت وحدت و همدلی موجود، افزود: انجام فعالیت های فرهنگی با همدلی و خرد جمعی در این زمینه کارساز است چرا که همه ما دارای یک دین و هدف مشترک بوده و با تعامل با یکدیگر می توانیم اهداف و آرمان های نظام اسلامی را بهتر از گذشته محقق کنیم.

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت خراسان شمالی نیز در این نشست، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مناسب نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص نسل های جوان با استفاده از ظرفیت مراسمات مذهبی نیازمند همدلی و وحدت است که این موضوع در خراسان شمالی به خوبی جاری و ساری است.

وی که مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیز هست، خواستار تعامل و همکاری پررنگ تر نهادهای فرهنگی و مذهبی استان در راستای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و مذهبی بین اهل سنت و شیعیان استان شد.

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی در خاتمه بر استفاده از ظرفیت های ملی مناسبت های مذهبی در راستای تقویت وحدت و انسجام در جامعه تأکید کرد.

کد خبر 2888800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha