۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳

کتابچه «ستارگان شهر تهران» ویژه روز بزرگداشت امامزادگان منتشر شد

کتابچه «ستارگان شهر تهران» ویژه روز بزرگداشت امامزادگان منتشر شد

همزمان با دهه کرامت کتابچه «ستارگان شهر تهران» ویژه روز بزرگداشت امامزادگان از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف به مناسبت فرا رسیدن روز پنجم ذی العقده، روز بزرگداشت امامزادگان کتابچه «ستارگان شهر تهران» را منتشر کرد.

مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاهی عمیق تر به مقوله «سبک زندگی اسلامی»، کتاب چه های «فانوس» را در اندازه کوچک با و صفحات کم تهیه کرده است که سرچشمه نورشان منبع لایزالی است که همه  جهان را در تمامی زمانها در برمی گیرد.

«سبک زندگی اسلامی» موضوع کتابچه های فانوس است که در چهار محور «سیره خاندان اهل بیت(ع)، «زندگی دینی»، «مناسبت های مذهبی» و «رویداد های سیاسی و اجتماعی» تهیه شده است و به مناسبت دهه کرامت ویژه نامه اختصاصی فانوس در محور سیره و خاندان اهل بیت(ع) تحت عنوان  «ستارگان شهر تهران» تهیه و منتشر کرده است.

اولین زن حکومتگر شیعی، امامزاده بانمک، امامزاده گردی، کنج خلوت  و زیارت بازار از موضوعات این کتاب است.

در بخشی از این کتاب آمده است: دلت که هوای زیارت امام رضا(علیه السلام) را می کند و شرایط رفتن را نداری، کافیست سوار مترو خط (۱ ) همان خط قرمز شوی و تا آخرین ایستگاه را طی کنی تا زمانیکه بلندگوی مترو خبر از رسیدن به ایستگاه تجریش را بدهد. حالا آرام آرام قدم برمی داری و تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بر زبانت جاری می سازی تا آداب زیارت را به جا آوری.

کوچه پس کوچه هایی با معماری قدیمی و آن بازار سنتی را پشت سر می گذاری و حالا دم در اذن دخولت را هم می خوانی... مقابل گنبد که می رسی میگویی سلام بر تو ای برادر امام رئوف (علیه السلام)، یا صالح بن موسی الکاظم. از ضریح این برادر خودت را به آن برادر وصل می کنی. دو برادری که باب الحوائج موسی بن جعفر (علیه السلام) پیوند دهندهی دل آنهاست.

جریان این بردار را میدانی چیست؟ وقتی برادر بزرگتر به عنوان ولیعهد حاکم نیرنگ باز آن زمان مامون وارد طوس می شود، خواهر برادران دیگر تحمل دوری و دلتنگی برادری که امام آنهاست را ندارند و برای کنار حجت خدا بودن هجرت را انتخاب می کنند و راهی سرزمینی می شوند که در دوست داشتن اهل بیت و فرزندانشان (علیهم السلام) معروف شده اند، یعنی همین سرزمین تو.

علاقه مندان برای دانلود این کتاب می توانند به سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بخش مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف با نشانی http://www.mfpo.ir مراجعه کنند.

کد خبر 2889178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha