۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹

استاندار خراسان رضوی تاكيد كرد:

حمایت ازتولیدكنندگان داخلی وتوسعه صادرات غیرنفتی در زمان پساتحریم

حمایت ازتولیدكنندگان داخلی وتوسعه صادرات غیرنفتی در زمان پساتحریم

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: از جمله اولویت های اقتصادی در دوران پساتحریم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، توسعه صادرات غیر نفتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان شامگاه جمعه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان و جمع بندی های صورت گرفته؛ اظهار كرد: مصوبات این سفر به استان ابلاغ شده و از این پس باید برای اجرایی شدن آن در راستای توسعه اقتصاد گام برداریم.

وی افزود: تعیین تکلیف تحویل انشعابات از سوی دستگاه های خدمات رسان در شهرک ها و نواحی صنعتی، رفع مشکلات شهرک چرم و راه اندازی شعبه استانی صندوق ملی محیط زیست به منظور پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای آلاینده از جمله مواردی است که با پیگیری و دیدار با مسوولان کشوری محقق شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تسهیل در صدور مجوز جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و برپایی نمایشگاه های تخصصی توانمندی های استان در خارج از کشور، از دیگر مواردی بود که دنبال و محقق شد.

وی تاكید كرد: توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از اولویت های اقتصادی دولت تدبیر و امید بوده كه در این راستا همراهی و همکاری بانک ها با تولید کنندگان و کارآفرینان ضروری است و باید روند پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین و مقررات تسهیل شود.

رشیدیان بیان كرد: کمک به تولیدکنندگان داخلی، توسعه صادرات غیر نفتی، توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود موجود با هدف ارتقای بهره وری نیروی کار و سرمایه در استان از جمله اولویت های اقتصادی خراسان رضوی در شرایط پسا تحریم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد کمی و کیفی خدمات گمرکی استان در دولت یازدهم گفت: باید از این فرصت برای افزایش روابط اقتصادی با کشورهای CIS و افغانستان برای توسعه صادرات خراسان رضوی بیش از گذشته بهره برد.

وی ظرفیت های استان در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی را فرصت مغتنمی برای رشد اقتصادی از طریق افزایش صادرات معرفی و خاطرنشان کرد: با ایجاد هماهنگی، تجهیز نیرو و امکانات، زمینه کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات بیش از گذشته فراهم شده است.

 

کد خبر 2889927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha