۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵

جزئیات ۵ ساعت تلاش آتش نشانان/ کارگر افغان نجات یافت

جزئیات ۵ ساعت تلاش آتش نشانان/ کارگر افغان نجات یافت

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، گفت: با تلاش پنج ساعته آتش نشانان، یک کارگر جوان تبعه افغانستان از زیر آوارهای یک چاه نجات داده شد.

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات این عملیات افزود: در ساعت ۱۴:۴۰ روز گذشته حادثه چاه در خیابان دماوند بعد از خیابان اتحاد به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران دو ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: محل حادثه یک مغازه تراشکاری به وسعت ۱۵۰ مترمربع بود که در گوشه ای از این کارگاه کارگران یک چاه کم عمق سه متری فاضلاب حفر کرده بودند.

ملکی با بیان اینکه بدلیل سست بودن محل دیواره چاه ریزش پیدا کرده و یک کارگر تا گردن زیر خاک گرفتار می شود افزود: آتش نشانان در اولین اقدام یک ماسک تنفسی را در دهان این کارگر قرار می دهند که در همین لحظه چاه ریزش و کاملا تخریب می شود همچنین این کارگر بطور کامل در خاک فرو می رود.

وی با بیان اینکه اگر آتش نشانان ماسک تنفسی را در اختیار این کارگر قرار نمی دادند مرگ برای این کارگر حتمی بود گفت: بدلیل کمبود فضا برای اینکه بتوانند هر چه زودتر دسترسی به این کارگر داشته باشند مجبور شدند یک چاه در کنار محل حادثه حفر کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از پنج ساعت تلاش و در یک عملیات حساس و نفس گیر موفق شدند کارگر ۲۷ ساله تبعه کشور افغانستان را از چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی افزود: آتش نشانان در ساعت ۲۰ شب گذشته به این عملیات پایان دادند و فرد مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 2893911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha