۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی:

۹۰ درصد پروژه های عمرانی فنی و حرفه ای خراسان شمالی راکد است

۹۰ درصد پروژه های عمرانی فنی و حرفه ای خراسان شمالی راکد است

بجنورد- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر از ۱۰ پروژه عمرانی آموزش فنی و حرفه ای در استان تنها یک پروژه فعال بوده و مابقی به علت کمبود اعتبار راکد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی صبح پنج‌شنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش مهارت به گروه های هدف مختلف در جامعه است، اظهار کرد: دو بخش اصلی خدمات این سازمان شامل ارائه آموزش های لازم به جویندگان کار و مهارت و نیز آموزش به کارکنان و کارگران به منظور ارتقای مهارت است.

وی افزود: در واقع هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایجاد کار برای بیکاران از طریق مهارت آموزی و حفظ اشتغال و کار برای شاغلان از طریق مهارت افزایی است.

رضایی با اشاره به این که در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون برنامه های متعددی را اجرا کرده است، اضافه کرد: در بخش آموزش مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان، در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۶۴ هزار نفرساعت آموزش به جویندگان کار و مهارت ارائه شده است.

وی افزود: در این زمینه در مدت مزبور در روستاها ۱۱۲ هزار نفر ساعت، مراکز جوار صنعت ۲۵ هزار نفرساعت، مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاه ۴۵ هزار نفرساعت، مراکز زندان ها ۶۸ هزار نفرساعت و در پادگان ها نیز به همین نسبت، دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان اجرا شده است.

رضایی اظهار داشت: در حال حاضر مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی در خراسان شمالی در دو شهرستان بجنورد و شیروان فعال است به گونه ای که در دانشگاه های این دو شهر، مرکز و تجهیزات آموزشی از سوی دانشگاه مربوطه در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای گذاشته شده و در مقابل آموزش های حرفه آموزی و مهارت افزایی به دانشجویان از سوی فنی و حرفه ای ارائه می شود.

به گفته وی هدف از ایجاد مراکز جوار دانشگاه ارتقای مهارت تجربی و عملی دانشجویان است چرا که متأسفانه در دانشگاه های ما آموزش تئوری و نظری وجود دارد اما غالب دانشجویان از لحاظ کار عملی توانمند نیستند.

رضایی افزود: جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار نیازمند توانمندی مهارتی آنها بوده که اداره کل فنی و حرفه ای استان برای پر کردن خلاء موجود در این زمینه اقدام به راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاه می کند.

وی تصریح کرد: این اداره کل آماده راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی در سایر شهرها و مراکز آموزش عالی استان نیز است.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی این اداره کل، اظهار کرد: از ۱۰ پروژه عمرانی در دست اقدام اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حال حاضر تنها یک پروژه فعال بوده و مابقی طرح ها به علت کمبود اعتبار راکد شده اند.

رضایی با بیان این که پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان تنها طرح فعال اداره کل فنی و حرفه ای استان است، افزود: اگر چه سایر پروژه های عمرانی این اداره کل از مدت ها پیش تاکنون غیرفعال بودند اما بر اساس برنامه در شهریورماه جاری اعتبارات جدیدی به این طرح ها تخصیص یافته و پروژه های مزبور بار دیگر فعال می شوند.

کد خبر 2896895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha