۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۰۱

معاون حجتی اعلام کرد:

آزادسازی ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی

آزادسازی ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی

معاون وزیر جهادکشاورزی از کشف ۲۳۷۰ متر مکعب چوب قاچاق در کشور خبر داد و گفت: سال قبل ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی با همکاری قوه قضائیه از دست متصرفان خارج و مجدداً به منابع طبیعی ملحق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خداکرم جلالی اظهارداشت: در سال گذشته برای یک میلیون هکتار از اراضی ملی به‌نام دولت سند صادر شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سنددار شدن ۱۳۶ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی خبر داد و افزود: در سال گذشته با همکاری قوه قضائیه ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج  و مجدداً به منابع طبیعی ملحق شده است.

جلالی همچنین از پیشگیری و رفع تصرف ۸۶ هزار هکتار از اراضی ملی سخن گفت و تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۰ متر مکعب چوب قاچاق کشف شده و ۱۹ هزار هکتار اطفای حریق در جنگل ها و مراتع کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی، عملیات  زراعت چوب را در سال گذشته ۲۴۰۰ هکتار و تولید نهال در نهالستان های ایران  را در سطح ۳۴ میلیون اصله اعلام کرد وخاطرنشان ساخت: پارسال ۵۳ هزار هکتار جنگل کاری و توسعه جنگل، ۲۴۰ هزار هکتار بهبود و اصلاح مراتع، ۴۳۷ هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری و ۱۷ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی در منابع طبیعی کشور به مرحله اجرا در آمده است.

جلالی، بروز پدیده خشکسالی، افت آب های زیرزمینی و پدیده بیابان زایی را از چالش‌های قابل توجه منابع طبیعی برشمرد و افزود: کنترل ریزگردها، مقابله با بیابان زایی و  توسعه عملیات آبخیزداری به منظور جلوگیری از بحران بی آبی و تبخیر آب از برنامه‌های اولویت دار و در دست اجرای این سازمان در سال‌جاری است.  

کد خبر 2899519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha