مجمع فوق العاده سهامداران مخابرات برگزار می شود

مجمع فوق العاده سهامداران مخابرات برگزار می شود

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با هدف تکمیل اعضای هیات مدیره، روز سه شنبه ۱۰ شهریورماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران که فردا سه شنبه با هدف تکمیل اعضای هیات مدیره برگزار می شود در مورد غیبت دو عضو دولتی در هیات مدیره این شرکت، تصمیم گیری خواهد کرد.

براساس ماده ۳۰ اساسنامه شرکت مخابرات ایران و قانون تجارت، اعضای هیات مدیره در صورتی که بیش از ۴ جلسه غیبت در جلسات داشته باشند باید با رای مجمع، در موردشان تصمیم گیری شود؛ از آنجایی که دو عضو دولتی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - نصرالله جهانگرد و محمد روح اللهی - تاکنون بیش از ۴ بار برای حضور در جلسات هیات مدیره مخابرات غیبت داشته اند، مجمع فوق العاده مخابرات در روز سه شنبه در مورد تداوم و یا عدم تداوم همکاری این دو عضو تصمیم گیری خواهد کرد.

مجمع عمومی مخابرات در حالی به صورت فوق العاده تشکیل خواهد شد که این شرکت، ۲۴ اردیبهشت ماه امسال مجمع عمومی سالیانه خود را بدون حضور سهامداران دولتی برگزار کرد.

یک هفته قبل از برگزاری این مجمع، مدیرعامل این شرکت با رای سهامداران بلوک مدیریتی مخابرات، برکنار شد و سهامداران دولتی در اعتراض به این اقدام، حاضر به حضور در مجمع عمومی سالیانه مخابرات نشدند.

موضوع مدیریت شرکت مخابرات ایران چندی است که محل مناقشه سهامداران بلوک مدیریتی مخابرات و نمایندگان دولت به عنوان اعضای حقوقی این شرکت است.

شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از پردرآمدترین شرکتهای کشور، در سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و ۵۱ درصد سهام آن به عنوان سهام مدیریتی در اختیار کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین قرار گرفت؛ علاوه بر آن، ۲۰ درصد سهام این شرکت در اختیار سهام عدالت، ۵ درصد در اختیار سهام ترجیحی کارکنان، ۵ درصد سهام خرد و ۲۰ درصد نیز در اختیار دولت است.

کنسرسیوم اعتماد مبین کنسرسیومی متشکل از سه شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شهریار مهستان متعلق به «بنیاد تعاون سپاه» و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد متعلق به «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» است که در مهرماه سال ۸۸ موفق شد سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد تومان خریداری کند.

کد خبر 2899709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha