سهام مدیریتی مخابرات به مزایده گذاشته شد

سهام مدیریتی مخابرات به مزایده گذاشته شد

مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران، آگهی فروش سهام این شرکت را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان، متعلق به بنیاد تعاون سپاه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در آبان ماه سال ۸۸ بزرگترین معامله تاریخ بورس را انجام داد و موفق شد ۵۰ درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران را به قیمت ۸ میلیارد دلار خریداری کند، با گذشت بیش از ۵ سال از در اختیار داشتن این شرکت، امروز آگهی فروش سهام متعلق به خود را عرضه کرد.

شرکت توسعه اعتماد مبین امروز با انتشار آگهی در دو روزنامه دنیای اقتصادی و فناوران اطلاعات اعلام کرد ، آماده است ۱۰۰ سهامش را از طریق مزایده ۲ اشخاص حقیقی، حقوقی و کنسرسیوم های ایران واگذار کند.

هفته گذشته رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم رونمایی از طرح های مخابراتی، از فروش این شرکت و انتشار آگهی فروش به صورت مکتوب از روز شنبه با همان شرایطی که این شرکت را خریده است، خبر داد و گفت: بعضی می گویند مخابرات را ارزان خریدید؛ آن زمان رضایت داشتید و ما نیز به دو برابر قیمت فروش، سهام این شرکت را خریدیم.

سید مصطفی سیدهاشمی در پاسخ به انتقادات وارده به مدیریت شرکت مخابرات ایران و عدم توسعه این شرکت گفت: ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و سیاست ما ماندگاری نیست و هر کسی که بخواهد این شرکت را بخرد با همان شرایطی که این شرکت را خریدیم، آن را واگذار می کنیم؛ هفته گذشته می خواستند به خاطر عقب افتادگی یک قسط، ۵ درصد از سهام ما را واگذار کنند و مدیریت را از ما بگیرند، این در حالی است که ما ۲۰ درصد ارزش مخابرات را به صورت نقدی پرداخت کرده ایم و از ۱۶ قسط تاکنون ۱۱ قسط و ۷۴ درصد معامله را پرداخت کرده ایم و قرار است تا ۲.۵ سال آینده نیز ۵ قسط باقیمانده را پرداخت کنیم؛ مسئولان هر سهم مخابرات را ۲۲۰ تومان قیمت داده اند و این در حالی است که ما هر سهم را ۳۴۰ تومان خریدیم و ۱۱ هزار میلیارد تومان از زمان خصوصی سازی تاکنون در این حوزه سرمایه گذاری کردیم.

وی با اشاره به اظهارات معاون وزیر ارتباطات که گفته بود مخابرات ایران ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می ارزد و کاش مخابرات یک ریال واگذار می‌شد اما درست، گفت: ما نمی خواهیم این مبلغ را به ما بدهید و حتی یک سوم این مبلغ را، بلکه مخابرات را به کمتر از این قیمت نیز می فروشیم.

مشکلات مدیریتی در شرکت مخابرات ایران با توجه به اینکه دو عضو هیات مدیره این شرکت را سهامداران دولتی تشکیل می دهند و اختلافات میان وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران، از جمله مواردی است که طی چند ماه اخیر پررنگ تر شده است؛ به نحوی که وزیر ارتباطات اجازه افزایش تعرفه های مخابراتی را با وجود کاهش درآمد مخابرات به این شرکت نداد.

اوایل خردادماه سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرده بود که به دلیل عدم پرداخت به موقع قسط خریدار مخابرات، ۵ درصد سهام این شرکت را در بورس واگذار می کند که این موضوع باعث ازبین رفتن مالکیت مدیریتی این شرکت برای توسعه اعتماد مبین می شد.

براساس آگهی منتشر شده ، متقاضیان خرید سهام مزبور از روز چهارشنبه سوم تیرماه تا دوشنبه هشتم تیرماه ۹۴ مهلت دارند که مدارک لازم را ارائه و ۵۰۰ میلیون ریال بهای اسناد مزایده را پرداخت کنند؛ به این ترتیب خریداران احتمالی برای بررسی شرایط ، مذاکرات داخلی ، تهیه مدارک و خرید اسناد کمتر از ۱۰ روز وقت خواهند داشت.

ارزش پایه معامله و شرایط پرداخت ثمن معامله هنوز مشخص نیست و درقالب اسناد مزایده به اطلاع متقاضیان می رسد؛ همچنین اعلام شده که فروش سهام به روش مزایده انجام می شود و بالاترین قیمت پیشنهادی مبنای معامله است.

براساس این آگهی، زمان ارائه پیشنهاد تا ۲۰ تیرماه و زمان بازگشایی پاکات ۲۲ تیرماه تعیین شده است.

۵۰ درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در اختیار کنسرسیوم توسعه اعتماد، ۲۰ درصد در اختیار سهام عدالت، ۵ درصد در اختیار سهام ترجیحی کارکنان، ۵ درصد سهام خرد و ۲۰ درصد نیز در اختیار دولت است.

کد خبر 2783048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha