۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

رئیس پلیس فتای کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم رعایت نکات امنیتی در استفاده از اینترنت‌های بی‌سیم

لزوم رعایت نکات امنیتی در استفاده از اینترنت‌های بی‌سیم

کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بر لزوم رعایت نکات امنیتی در استفاده از اینترنت های بی سیم از سوی افراد تاکید کرد.

سرهنگ علی شفیعی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عدم اشراف و آگاهی کافی در زمینه استفاده از مودم‌های ADSL مشکلات فراوانی برای کاربران دنیای مجازی ایجاد می‌ کند به طوریکه مجرمان سایبری با به کارگیری اکانت اینترنتی طعمه‌های خود مرتکب جرم می‌ شوند اما در نهایت کاربر باید پاسخگو باشد.

وی با اعلام این هشدار که عدم تنظیمات مودم ممکن است کاربر را گرفتار مشکلاتی کند، افزود: برخی کاربران پس از دریافت مودم از شرکت‌های اینترنتی با همان نام کاربری و رمز عبور پیش فرض وارد می شوند که عدم تغییر رمز می‌تواند خریدار مودم را در دام مجرمان سایبری گرفتار کند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بر تغییر رمز عبور پیش فرض مودم پس از خریداری آن و برقراری اینترنت تاکید و بیان کرد: مجرمان سایبری با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور مودم افراد از طریق اکانت اینترنتی آنها در فضای مجازی مرتکب جرم می‌شوند.

وی با ارائه چندین توصیه اینترنتی به افراد گفت: افراد به هیچ عنوان رمز عبور و اکانت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و نسبت به تغیر نام کاربری و رمز عبور در فواصل زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزه اقدام کند تا در دام هکرها برای سرقت از اکانت گرفتار نیایند.

سرهنگ شفیعی در پایان افزود: کابران حتما نسبت به مخفی یا خاموش کردن SSID خود اقدام کنند و برای این کار می‌توانند در تنظيمات مربوط به وايرلس مودم، اين گزينه را پيدا کرده و با خاموش کردن اين قابليت، نام مودم خود را از ليست وايرلس ها ناپديد کنند.

کد خبر 2900010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha