۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی:

اجلاس شهرداران آسیایی بهترین فرصت تبادل تجربه مدیریت شهری است

اجلاس شهرداران آسیایی بهترین فرصت تبادل تجربه مدیریت شهری است

قزوین- دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: برگزاری اجلاس شهرداران بهترین فرصت برای تبادل نظر و انتقال تجربه مدیریت شهرها برای رسیدن به چشم انداز روشن برای آینده شهرهای آسیایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از اجلاس شهرداران اسیایی که از ظهر دوشنبه در سالن باغستان قزوین آغاز شده است، محمد خدادادی گفت: از میزبانی شهردار و مسئولان و مردم قزوین برای این اجلاس سپاسگزاریم و امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

خدادادی بیان کرد:برگزاری اجلاس شهرداران فرصت بسیارمناسبی برای انتقال تجربه مدیریت شهری ازسوی شهردارانی است که در عصر حاضر در اقتصاد جهانی نقش موثری دارند.

محمت دومان دبیرکل سازمان شهرهای متحد و دولتهای محلی غرب آسیا و خاور میانه هم در این اجلاس گفت: موضوع ترافیک، فرهنگ و هنر و گردشگری در شهرهای آسیایی بسیار مهم است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

قزوین

وی افزود: در شرایطی که اجلاس شهرهای آسیایی کلید خورد با تشکیل کمیته فرهنگی اقدامات موثری برای تقویت روابط شهرهای آسیایی انجام شده که امیدواریم نشست های تخصصی اجلاس بتواند دستاوردهای عملی خوبی برای اعضاء داشته باشد.

دومان تصریح کرد: ناامنی ایجاد شده در برخی کشورها و آوارگی و مهاجرت ساکنان شهرها موضوعی نگران کننده است که امیدواریم با بازگشت صلح و آرامش به این کشورها مردم بتوانند به موطن خود بازگردند و زندگی آرامی داشته باشند.

وی یادآورشد: با استفاده از داشته ها و تجارب یکدیگر می توانیم به دستاوردهای بهتری برای تامین رفاه مردم در شهرها دست یابیم و حکمرانی واحدی در مدیریت های شهری ایجاد کنیم.

دبیرکل سازمان شهرهای متحد و دولتهای محلی غرب آسیا و خاورمیانه اظهارداشت: باید طرح های مناسب و جدیدی برای انجام کارهای بزرگ در شهرهای آسیایی داشته باشیم و اینجا جمع شده ایم تا با فرهنگ و گفتمان خود با تشکیل کمیته های فرهنگی بتوانیم به نقاط مشترک برسیم.

محمت دومان اظهارداشت: در سال آینده اجلاس استانبول در خصوص مدیریت شهری برگزار خواهد شد که از شهردار قزوین دعوت می کنیم در این اجلاس حضور پیدا کند تا بتوانیم از دیدگاه شما نیز بهره مند شویم.

قزوین

وی بیان کرد: با برگزاری جلسات تخصصی امیدواریم به نقاط مشترکی برای اعمال مدیریت های مناسب شهری و تامین رفاه و آسایش مردم در شهرها دست یابیم.

ازمت الله خان نماینده مجمع شهرداران بنگلادش هم در اولین روز نشست گفت: بیش از ۳۸۴ شهر در بنگلادش داریم که با مشارکت مردم و شهرداران شهرها اداره می شود.

قزوین

ازمت الله خان یادآورشد: همچنین ۹۱۷ شورای محلی در بنگلادش فعالیت می کنند که در راستای مدیریت شهری گام برمی دارند.

عصر امروز دوشنبه نیز نشست های کمیته حمل و نقل و ترافیک، نشست اقتصاد و فرهنگ گردشگری AMF و نشست کمیته فرهنگی و هیئت اجرایی با حضور کارشناسان برگزار می شود.

پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی امروز و فردا به میزبانی قزوین برگزار می شود که در نشست پایانی حجت الاسلام ابوترابی فرد رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 2900472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha