۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۵۳

نماينده ولی فقيه و امام جمعه قزوين:

امکانات شهری باید در خدمت شهروندان و تعالی انسانها باشد

امکانات شهری باید در خدمت شهروندان و تعالی انسانها باشد

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: شهرها با انسانها هویت پیدا می کند لذا همه امکانات و مدیریت شهری باید در خدمت انسانها و شهروندان باشد تا تعالی جامعه شکل بگیرد و شهر آرمانی محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر دوشنبه در پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداری آسیایی(AMF) که در سالن باغستان برگزار شده است اظهارداشت: در قرآن کریم نکات مهمی در خصوص پویایی و بالندگی انسانها آمده که با استناد آن می توان برنامه های خوبی در شهرها پیاده کرد.

وی افزود: در یک شهر آرمانی و بالنده باید پذیرفت که انسان محور است و امکانات و نجهیرات شهری باید در خدمت تعالی و رفاه شهروندان باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: در شرایط کنونی تغذیه معنوی با آموزه های حکمت اندیشانه از نیازهای امروزی شهروندان است که مدیران شهری باید به آن توجه کنند و اهمیت دهند.

قزوین

امام جمعه قزوین یادآورشد: مردم جهان به این حقیقت دست یافته اند که امروزه علم به تنهایی پاسخگوی نیاز معنوی افراد نیست و انسان نیازمند فراتر از علم تعریف شده و از نگاه دینی این نیاز به حکمت تعبیر شده و آموزه های حکمت به فراوانی در دین اسلام وجود دارد که در مکتب های دیگر کمتر یافت می شود.

حجت الاسلام عابدینی اظهارداشت: بر اساس آموزه های دینی، کتب آسمانی، انبیاء الهی و ائمه معصوم (ع) در یک شهر بالنده و آرمانی، انسان محور است و تمامی امکانات مادی و رفاهی باید در خدمت انسان باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص شهر آرمانی و زندگی شهروندی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) قبل از آنکه کعبه را تبدیل به شهر کند از خداوند متعال درخواست کرد تا ابتدا تبدیل به شهری امن شود لذا امنیت یکی دیگر از مولفه های مهم در ساختن شهری پویا و بالنده است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

امام جمعه قزوین رفاه و آسایش عمومی را از دیگر مولفه های یک شهر آرمانی عنوان کرد و گفت: رفاه عمومی باید برای همه شهروندان ایجاد شود و در ارائه خدمات نباید میان شهروندان تفاوتی قائل شویم.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد: عدل و قسط از دیگر ویژگیهای شهر بالنده و پویاست و این مهم زمانی محقق می شود که امکانات لازم در شهر برای شهروندان فراهم شده باشد، در این صورت مردم برای دستیابی به عدل و قسط مشارکت می کنند.

وی حریت و آزادگی را از دیگر مولفه های شهر آرمایی برشمرد و گفت: انسانهای آزاده رغبتی به ناهنجاری ندارند و خواستار زندگی مسالمت آمیز و با کیفیت خواهند بود و در یک شهر آرمانی و بالنده هر انسانی باید احساس کند که شهر برای وی ایجاد شده تا احساس وابستگی و بردگی نکند، در غیر این صورت نیازهای مادی او را به ناهنجاری خواهد کشانید.

قزوین

مدیرعامل بانک شهر: بانک شهر در راستای توسعه پایدار شهرها گام‌های موثری برداشته است

در ادامه حسین محمد پورزرندی، مدیرعامل بانک شهر گفت: بانک شهر در راستای عملیاتی کردن توسعه پایدار شهرها گام‌های موثری برداشته است.

پورزرندی افزود: توسعه پایدار شهرها از دغدغه‌های اصلی بانک شهر است و تاکنون بیش از هشت میلیون یورو پروژه در این راستا بانک شهر دارد.

وی در خصوص اقتصاد شهری گفت: هنوز در شهرها توجه جدی به مسائل زیست محیطی نشده است.

پورزرندی با اشاره به شاخص‌های شکوفایی شهرها بیان کرد: بهره‌وری، نظارت شهری، توسعه زیرساخت‌ها، کیفیت زندگی، مساوات و عدالت اجتماعی و پایداری زیست محیطی از شاخص‌های مهم شکوفایی زندگی در شهرهاست.

قزوین

مدیرعامل بانک شهر یادآورشد: بیش از ۸۰ درصد مردم در شهرها زندگی می کنند که از این میزان ۹۰ درصد آنها در شهرهای رو به توسعه سکونت دارند که توجه به نیازهای آنها باید در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.

روز اول این نشست پس از برگزاری پنل های تخصصی امشب با سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 2900589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha