۹ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۵۰

ابوترابی فرد:

محیط زیست و اقتصاد سالم مبنای مدیریت شهرهای آسیایی باشد

محیط زیست و اقتصاد سالم مبنای مدیریت شهرهای آسیایی باشد

قزوین- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت شهرهای آسیایی باید برمبنای محیط زیست و اقتصاد سالم باشد تا در سایه آن زندگی پویا و بانشاطی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوترابی فرد دوشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی( AMF ) که در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: هزاره سوم به دلیل شرایط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای آسیایی منعلق به این کشورهاست که در قاره کهن پیشتاز کارهای فرهنگی مهمی بوده اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز از منظر اقتصادی بزرگترین کشورهای تولیدکننده انرژی فسیلی و نیز مصرف کننده آن در این قاره کهن قرار دارند و این کشورها نقش تعیین کننده ای در اقتصاد جهانی ایفا می کنند و استعدادهای شگرفی دارند.

وی بیان کرد: این روزها شاهد گفتگوهای طولانی شش قدرت نظامی وهسته ای جهان با ایران هستیم که موضوع هسته ای ایران برای دنیا بسیار مهم شده و جمهوری اسلامی توانسته با اثبات قدرت هسته ای خود با جهان مذاکره کند.

قزوین

ابوترابی فرد اظهارداشت: رئیس جمهور آمریکا مهمترین دستاورد خود را گفتگو با جمهوری اسلامی و حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای می داند و این رویکرد نشان می دهد در آغاز حرکت قدرتمند خود هستیم و باید برای فردا به سرعت برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: نقش شما در مدیریت شهرهای آسیایی با اتکا به آینده ای پاینده و بالنده بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است لذا باید مدیریت شهری دردستور کارشما قرارگیرد و شهر های آسیایی به عنوان نماد فرهنگی، علمی، باید نقش بیشتری ایفا کنند.

اقتصاد سالم مبتنی بر محیط زیست در شهرهای آسیایی جدی گرفته شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهرهای آسیایی باید مبتنی بر محیط زیست و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و گردشگری حرکت کنند و به انتخاب مردم بها دهند.

وی اضافه کرد: با گذشته ۳۵ سال از انقلاب اسلامی با شکل گیری شوراها شاهد تحول جدی در مدیریت شهری هستیم و تهران بزرگ به عنوان پایتخت جدید و قزوین به عنوان پایتخت قدیمی که در گذشته دولتی مدیریت می شد امروز جور دیگری اداره می شوند و مردم در آن نقش جدی دارند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی و حدود ۱۰۹ سال پیش پارلمان ایران که اولین مجلس قاره آسیاست در خصوص قانون مدیریت شهری قانونی را تصویب کرد تا پنج شهر دارای بلدیه شود که یکی از آنها قزوین بود و امروز که مردم در انتخاب شهردار نقش مستقیم دارند شاهد تحول در مدیریت شهری هستیم.

ابوترابی فرد بیان کرد: شهرداران شهرهای آسیایی باید به سمت مدیریت شهرهای خود با اراده مردم حرکت کنند و انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم و یا شوراها صورت گیرد تا شاهد پویایی در شهرها باشیم.

قزوین

محیط زیست و اقتصاد در مدیریت شهرها جدی گرفته شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مدیریت شهرها لازم است موضوع محیط زیست در اولویت قرار گیرد و زندگی ماشینی دنیای غرب نباید زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد بلکه هر تصمیمی می گیریم با نگاه به مسائل زیست محیطی باشد.

وی گفت: حمل و نقل در اصلاح وضعیت محیط زیست نقش مهمی دارد و با نگاه زیست محیطی می توان گردشگری قابل قبولی داشت و از آن بهره برد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امروز قاره آسیا به قاره ای برتر تبدیل شده و اگر اقتصاد شهرها و. محیط زیست جدی گرفته شود به نشاط و پویایی شهرها کمک خواهد شد.

شهرداری قزوین با نقشه راه گام برمی دارد

ابوترابی فرد در پایان ضمن تشکر از ایده های خوب و جدید شهردار و همکاری خوب شورای شهر قزوین بیان کرد: آقای نصرتی با نقشه راه مبتنی بر دانش مسیر رشد و بالندگی شهر قزوین را طی می کند و مسیر توسعه را بخوبی هموار کرده است.

وی اظهارامیدواری کرد در سال آینده نیز که شهر قزوین میزبان مجمع شهرهای جاده ابریشم است بتواند توانمندی و استعدادهای خود را به جهانیان عرضه کند.      

کد خبر 2900717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha