۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۰۰

مشاور شهردار تهران:

رسالت اجلاس شهرداران آسیایی رسیدن به سبک زندگی مناسب است

رسالت اجلاس شهرداران آسیایی رسیدن به سبک زندگی مناسب است

قزوین- مشاور شهردار تهران گفت: با استفاده از تجربه شهرهای موفق، رسیدن به سبک زندگی مناسب در شهرهای آسیایی مهمترین هدف و رویکرد پنجمین نشست شهرداران آسیایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین گیل آبادی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF ) که با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن باغستان برگزارشد اظهارداشت: برنامه ريزی شهری با کمک تجربه شهرهای عضو مجمع شهرداران آسيايی برای رسيدن به سبک مناسب زندگی از دستاوردهای مهم پنجمين نشست هيئت اجرايی مجمع شهرداران آسيايی است.

گيل آبادی که به نمايندگی از شهردار تهران در مراسم اختتامیه حضور یافته بود افزود: شهر موجودی پويا و زنده است و اداره شهر نياز به عشق مردم و شهر دارد.

وی بيان کرد: امروزه شهرها با معرفت به اينکه می ‌توانند در برنامه ريزی اجتماعی فکر شهروندان را بسازند ساخته می شوند.

مشاور شهردار تهران یادآور شد: دانش بشری تا جايی پيش رفته که همه نيازهای مورد نياز مردم را جوابگو است و در این شرایط ارتباط و تبادل شهرها به صورت گسترده در شرايط کنونی ضروری است.

قزوین اجلاس

گيل آبادی بيان کرد: يکی از دستاوردهای اين نشست که در شهر تهران و قزوين برگزار شد برنامه ريزی شهری با کمک گرفتن از تجربه شهرهای عضو مجمع شهرداران آسيايی برای رسيدن به سبک مناسب زندگی است.

وی توسعه زيرساخت‌های شهری برای بالا بردن کيفيت زندگی و ايجاد عدالت اجتماعی برای کرامت انسانی را از ديگر دستاوردهای اين نشست عنوان کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع شهرداران آسیایی اظهارداشت: با جمع بندی مسائل مطرح شده در اجلاس مقرر شد تا عدالت اجتماعی برای رسیدن به کرامت انسانی و پایداری زیستی برای همه افراد جامعه پیگیری شود.  

وی گفت: دو اجلاس شکوفایی شهرها و جایزه خشت طلایی در آینده در تهران برگزار خواهد شد که به تحقق اهداف ما کمک می کند و از کارشناسان ایرانی و خارجی دعوت می کنیم در آن شرکت کنند.

قزوین اجلاس

جعفر توکلی هاشمی رئیس کمیته حمل و نقل اجلاس هم گفت: جابجایی انسانهای ساکن در جوامع بشری در سالهای اخیر به عامل شکوفایی شهرها و نیز دغدغه مدیران تبدیل شده است.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از شهرهای عضو اجلاس از پیشنهاداتی بود که با استفاده از تجارب کشورهای موفق می توان به دستاوردهای خوبی رسید.

وی تصریح کرد: تحقق شهر انسان محور در سایه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک ممکن می شود و ازمدیران شهرهای آسیایی انتظار داریم به این محورهای اساسی توجه داشته باشند.

قزوین اجلاس

وی از طراحی سایت ویژه اینترنتی شبکه حمل و نقل شهرهای آسیایی هم خبرداد و گفت: جمع آوری، بررسی، ارزیابی ایده های نو و طرح مشکلات شهری در این بخش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سید جلال موسوی بازرگان رئیس کمیته اقتصاد و فرهنگ گردشگری هم با بیان نتایج کارگروه اظهارداشت: حمایت و دستیابی دولت های محلی از نیازهای اساسی است که می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای حفظ فرهنگ بومی باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم که در این راستا دادن جایزه و تشویق های تاثیرگذار ضروری است.

موسوی بازرگانی تصریح کرد: باید برای توسعه گردشگری یک رویکرد جامع داشته باشیم و نسل جوان و اقلیت ها در پروژه ها شرکت کنند.

وی یادآور شد: تشکیل اداره دائمی برای توسعه صنعت گردشگری در شهرهای آسیایی لازم و ضروری است که امیدواریم توسط اعضا پیگیری لازم صورت گیرد.

کد خبر 2900769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha