۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۱۱

دبيرکل اجلاس شهرداران آسيايی:

تجربه فرهنگی مدیریت شهرهای آسیایی بررسی شد

تجربه فرهنگی مدیریت شهرهای آسیایی بررسی شد

قزوین- دبيرکل اجلاس شهرداران آسيايی گفت: در کمیته فرهنگی اجلاس تجارب شهرهای آسیایی در فعالیت های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر محکی، دوشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمين نشست هيئت اجرايی مجمع شهرداران آسيايی (AMF) که با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در باغتسان برگزار شد با ارائه گزارشی ازنتايج به دست آمده در کميته های فرهنگی اجلاس ارائه داد و گفت: کميته فرهنگی اجلاس توجه ويژه ای به بررسی تجربه مديريتی شهرهای عضو در موضوعات فرهنگی داشته و آن را با قوت در آینده نیز ادامه خواهد داد.

وی گفت: پیشنهاد عضویت شهر قونیه در کمیته پذیرفته و در اجلاس هم زمینه ای برای بیان تجربيات کشورها فراهم شد که نتایج خوبی را به همراه داشت.

دبيرکل کميته فرهنگی پنجمين اجلاس شهرداران آسيايي با اشاره به تصميم ها و نتايج پايانی کميته ها، افزود: از اعضای کميته درخواست شد برای تهیه تقويم اجرايی و بيان ايده هاي اعضاء به صورت کتبی يا شفاهی همکاری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنين شهرداری قونيه به عنوان معاون رئيس کميته فرهنگی پذيرفته شد و با توجه به برگزاری کنفرانس يونسکو در جولای سال ۲۰۱۶ در ارتباط با موضوع ميراث فرهنگی و همزمان با اجلاس UCLG-MEWAT، نشست کميته فرهنگی نيز در استانبول برگزار می شود.

قزوین اجلاس

محکی تصریح کرد: در نوامبر سال ۲۰۱۶ نشست عمومی AMF در شهر قاضی آنتپ برگزار می شود و دعوت نامه کميته جهانی UCLG بلافاصله به سه زبان مختلف برای همه اعضاء ارسال می شود.

محکی با اشاره به دیگر تصميم مشترک کميته اظهارداشت: اعضای کميته فرهنگی به صورت واحد تصميم گرفتند در زمان برگزاری اجلاس قاضی آنتپ گروه های هنری و موسيقی برای برگزاری جشنواره اعزام شوند.

محکی تصریح کرد: جشنواره علمی، فرهنگی برای مرور دستاوردهای مديريت شهری کشورهای عضو و معرفی بهترين تجربيات در حوزه تنوع فرهنگی در دستور کار است و نیز مقرر شده تا کارگروه تخصصی مشترک برای بررسی و تبيين دستور کار دوره های بعدی و کميته فرهنگی بر اساس نتايج مطالعات و پيشنهاد کشورهای عضو تشکيل شود.

وی اظهارداشت: در دهه گذشته، فرهنگ در نظريه های شهری، سياست گذاری، برنامه ريزی و مديريت شهری جايگاه بهتری يافته و  مفاهيم شهر خلاق، تنوع فرهنگي، کيفيت زندگي شهري، منابع فرهنگي، انگاره ها و بازنمايی شهری، مصرف شهری، اوقات فراغت، زندگی روزمره، سرمايه انسانی و فضاهای عمومی انسان گرا در شهرهای امروزی از توجه و اعتبار خاصی برخوردار شده است.

محکی از طرح مسائل مختلف در حوزه تنوع فرهنگی در غرب آسيا و خاورميانه در اجلاس هم خبر داد و آن را مطلوب ارزیابی کرد.

کد خبر 2900783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha