۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸

مدیر کل گمرک استان اصفهان:

واردات کالا به اصفهان بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته است

واردات کالا به اصفهان بیش از  ۲۹ درصد افزایش یافته است

اصفهان- مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: واردات کالا به اصفهان طی ۵ ماه گذشته بیش از ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

اسدالله احمدی ونهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: درآمد گمرک استان اصفهان در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه از لحاظ درآمد عمومی، بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون صادرات استان اصفهان از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش، ۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان اصفهان اعلام کرد: در این مدت وزن واردات، بیش از ۲۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ارسال و دریافت بسته‌های پستی نیز از لحاظ وزن بیش از ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش، نزدیک به ۷۳ درصد افزایش یافت.

احمدی ونهری تصریح کرد: در پنج ماه نخست سالجاری، از گمرکات استان اصفهان بیش از ۶۱۳ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۴۳۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش ۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در پنج ماه نخست سالجاری بالغ بر ۳۸۱ قلم کالای صادراتی به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و امارات صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: مواد پتروشیمی، آهن و فولاد، فرش، محصولات سرامیکی و شیر و لبنیات عمده‌ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت بوده است که این گروه کالاها در مجموع با اختصاص ۸۳ درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

وی اعلام کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی ماشین آلات مکانیکی، ماشین آلات برقی، محصولات سنگی، مواد پلاستیکی و آهن و فولاد از کشورهای چین، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا و ترکیه بوده است.

کد خبر 2902120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha