۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۵

صالحی امیری:

مدرسه، مرکز سرمایه اجتماعی و فرهنگی است

مدرسه، مرکز سرمایه اجتماعی و فرهنگی است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: مرکز سرمایه اجتماعی و فرهنگی، مدرسه و نهاد آموزش و پرورش است که می‌تواند یک انسان منسجم، مشارکت‌جو، همدل و کمال جو تحویل جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری در همایش سند تحول نظام تعلیم و تربیت در دولت تدبیر و امید که در تالار اندیشه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش نیازمند بازشناسی است و باید انسان‌هایی که سرمایه اجتماعی و فرهنگی را تولید می‌کنند، بسازد.

وی افزود: تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی و فرهنگی موجب می‌شود تا انسان‌ها منسجم، مشارکت‌جو، همدل، با فضیلت و کمال جو باشند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: مرکز سرمایه اجتماعی و فرهنگی، مدرسه و نهاد آموزش و پرورش است و هویت اجتماعی و فرهنگی جامعه بدون آموزش و پرورش بی‌معنی است.

صالحی امیری تصریح کرد: سرمایه اجتماعی و فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش باید متوازن رشد کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: هنگامی که در کشور یک ثبات نسبی شکل گیرد، توسعه نیز شکل خواهد گرفت، اما در مناقشه و جامعه‌ای که همه به دنبال انتقام هستند، توسعه رشد نمی‌کند. امروز دولت افتخار دارد در ایجاد آرامش نسبی و کاهش تورم، سهم زیادی دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید یک دولت فراجناحی است، تصریح کرد: همه گرایش‌ها می‌توانند در مسیر توسعه ملی نقش داشته باشد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای بیان کرد: عده‌ای اصرار دارند پیروزی ملت را به کامشان تلخ کنند؛ در صورتی که در یک سنجش میدانی، ۹۱.۵ درصد از مردم استراتژی دیپلماسی توافق هسته‌ای را خوشایند می‌دانند. در حالی که عده‌ای با نشاط مردم، میانه‌ خوبی ندارند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: این دولت توانست توطئه اسرائیل و دیگر قدرت‌طلبان را به خودشان برگرداند و تحریم‌های ظالمانه که هزینه سنگین را بر مردم تحمیل کرده بود، برداشته شود.

صالحی امیری با بیان اینکه سیاست کشور، تبلیغات نیست تصریح کرد: اصرار عده‌ای برای تلخ‌کام کردن مردم، خیانت است.

وی یادآور شد: ثبات و آرامش، وحدت و انسجام، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد نشاط، از راه‌های توسعه است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: ما جیره‌خوار سفره مقدسات هستیم، اما برای رسیدن به امیال خود، نباید از مقدسات استفاده کنیم و برای سوءمدیریت و چالش‌های کشور، به مقدسات وصل شویم و این‌گونه چه کسی می‌خواهد بدبینی جوانان را نسبت به مقدسات از بین ببرد. اما این دولت تدبیر و امید، زمینی است و موفقیت خود را محصول تلاش و کارآمدی می‌داند و همین‌طور اگر مشکلی هم پیش بیاید، مربوط به خود آن وزارتخانه یا نهاد است.

کد خبر 2909855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha