۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳

حسینی خبرداد:

عرضه آلبوم آثار ارائه شده در مسابقات ابتهال مدیحه سرایی و همخوانی

عرضه آلبوم آثار ارائه شده در مسابقات ابتهال مدیحه سرایی و همخوانی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از عرضه آلبوم آثار ارائه شده در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز جمعه ۲۰ شهریورماه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران، با اشاره به اینکه این مسابقات بزرگترین مسابقات در عرصه ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی در کشور است، از زحمات تمامی گروه های شرکت کننده و اساتیدی که به عنوان هیات داوران در این دوره حضور یافته اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن، یکی از هنرهای اصیل و جذاب اسلامی است، تصریح کرد : اگرچه قرائت قرآن و برنامه های دیگر قرآنی، جذابیت های خاص خود را دارد اما ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، جزء جذاب ترین هنرهای اسلامی است.

حسینی ادامه داد : هنر ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی، می تواند اقشار و جوانان مختلف را به سوی آشنایی با معارف اسلامی سوق دهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۰ در دیدار با قاریان و افراد فعال در زمینه مدیحه سرایی و همخوانی قرآن فرمودند؛ این هنر که قرآن را با هم می خوانید و مدایحی که می سرایید، یک هنر بی نظیر است و باید در محتوا و قالب آن، نوآوری هایی کنید.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته، بدلیل کثرت فعالیت ها، نتوانستیم طرحی شایسته برای این مسابقات تولید کنیم، افزود : باید محتوایی فاخر در این زمینه ایجاد شود و با ارائه آموزش هایی، اساتید در این رشته وارد شوند و محافل و جلسات قرآنی در زمینه این هنر، فعالیت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه بسته تبلیغاتی برای این مسابقات باید ایجاد شود، گفت : آلبوم آثار ارائه شده در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بانک محتوایی فاخر و غنی برای رشته های ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن در حال تهیه است، افزود: بیستمین دوره این مسابقات نیز تا پایان سال ۹۴، برگزار می شود.

براساس این گزارش،استاد احمد لیایی، رئیس هیات داوران  نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه آیین نامه این دوره از مسابقات همان آیین نامه سالهای گذشته است، گفت : آیین نامه جدید که توسط اساتید و کارشناسان تهیه شده است، از دوره آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد : ۳۰ درصد از نمره شرکت کنندگان در این مرحله، مربوط به مسابقات مرحله مقدماتی است و ۷۰ درصد متعلق به مرحله نهایی است که در رشته همخوانی و مدیحه سرایی، این ۷۰ درصد به صورت ۳۰ درصد همخوانی و ۷۰ درصد مدیحه سرایی، تقسیم می شود.

کد خبر 2912719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha