۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

وابستگی دانشگاه آزاد به شهريه دانشجويان كاهش يابد

وابستگی دانشگاه آزاد به شهريه دانشجويان كاهش يابد

اسفراین- نماينده مردم اسفراين در مجلس شورای اسلامی گفت: بايد وابستگی دانشگاه آزاد به شهريه دانشجويان با مديريت هزينه ها كاهش يابد.

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدیدالورود، اظهار کرد: ۹۹ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه دانشجویان تأمین می شود که این موضوع مدیریت هزینه ها و انجام امور آموزشی در دانشگاه ها را دشوار کرده است.

وی با اشاره به تصویب طرح های مناسب در شورای اقتصاد دانش بنیان افزود: در این شورا سعی می شود با مدیریت هزینه ها، وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان كاهش یابد.

قوامی اظهار داشت: اكنون وابستگی دانشگاه به شهریه حدود ۹۰ درصد كاهش یافته كه امیدواریم این میزان تا پایان امسال به كمتر از ۹۰ درصد رسیده و در دو سال آینده نیز به ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی كاهش وابستگی دانشگاه به شهریه را سبب ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت دانست و گفت: علاوه بر این پیوند دانشگاه با جامعه، خدمات و كشاورزی نیز بیشتر شده که این موضوع نیز به نوبه خود سبب ورود فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد به فعالیت های كارآفرینی خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: همچنین این امر باعث رفع مشكل بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاه می شود.

قوامی با اشاره به اقدامات موثر مدیریت جدید دانشگاه آزاد اظهار داشت: با مدیریت جدید در بخش خدمات آموزشی و بهای تمام شده، در بخش غیردولتی به خصوص در دانشگاه آزاد، بهای تمام شده فعالیت های آموزشی كمتر از بخش دولتی شده است.

کد خبر 2913250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha