۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰:۴۰

مجارستان خواستار ممانعت از ورود مهاجران به اروپا شد

مجارستان خواستار ممانعت از ورود مهاجران به اروپا شد

نخست وزیر مجارستان ارائه کمک به کشورهای همسایه سوریه برای جلوگیری از ورود مهاجران به کشورهای اروپایی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «ویکتور اوبان» نخست وزیر مجارستان خواستار ارائه کمک به کشورهای همسایه سوریه به منظور ممانعت از مهاجرات شهروندان سوری شد. این در حالی است که ده ها هزار نفر در حمایت از خیل عظیم پناهجویان به قاره اروپا در شهرهای مختلف این قاره سبز راهپیمایی کردند.

مجارستان پیشتر نیز در پی انتقاد صدر اعظم اتریش از رفتار این کشور با مهاجران سفیر این کشور را در بوداپست احضار کرده است. «ورنر فیمن» صدراعظم اتریش از سیاست های مجارستان در قبال مهاجران به شدت انتقاد کرده و آن را با رفتار نازی ها مقایسه کرده بود.

بر این اساس هزاران نفر از شهروندان انگلیس در لندن از مرکز شهر تا نخست وزیری این کشور راهپیمایی کردند و پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «مرزها را باز کنید.»

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: این تظاهرات نشان می دهد که دولت در موضع خود در قابل پناهجویان اشتباه می کند. کامرون هفته گذشته با تشدید بحران مهاجران به اروپا، با ورود ۲۰ هزار پناهجو به انگلیس در طی ۵ سال موافقت کرد.

در کپنهاگ پایتخت دانمارک نیز حدود ۳۰ هزار نفر در حمایت از پذیرش آوارگان تظاهرات کردند. آنها پلاکاردهایی را با مضمون به «پناهجویان خوش آمد می گوییم» و «اروپای همسایه به سوریه نزدیکتر است» را در دست داشتند.

استکهلم پایتخت سوئیس نیز شاهد تظاهرات حدود هزار نفر در حمایت از پناهجویان بود. پیش بنی می شود تظاهرات دیگری در شهرهای مختلف اروپا برگزار شود، چرا که پناهجویان زیادی از سوریه، عراق و افغانستان در شرایط بسیار خطرناک از دریای مدیترانه عبور کرده و به مرزهای اروپا رسیده اند.

از سوی دیگر شماری از مخالفان مهاجران به اروپا در کشورهای لهستان  چک و اسلواکی تظاهرات کردند. در دانمارک نیز گروهی از مردم در مخالفت با پذیرش مهاجران بیشتر در کشورهای اروپایی دست به تظاهرات زدند.

کد خبر 2913903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha