۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷

محسن مقصودی به مهر گفت:

کارشناسان «ثریا» مباحث «عبور از بن بست» را تحلیل می‌کنند

کارشناسان «ثریا» مباحث «عبور از بن بست» را تحلیل می‌کنند

محسن مقصودی بعد از تولید مستندهای دفاعی در سری جدید برنامه «ثریا» اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داده و می‌گوید این برنامه تحلیلی بر مستندهای «عبور از بن بست» است که سه‌شنبه‌ها روی آنتن شبکه یک می‌‌رود.

محسن مقصودی تهیه کننده درباره مستندی که قرار است امشب از شبکه یک سیما در برنامه «عبور از بن بست» پخش شود به خبرنگار مهر گفت: امشب ساعت ۲۳ مستند «اگر با خدا نجنگیم...» ظرفیت قرض الحسنه در نظام بانکی را آسیب شناسی می کند و فردا شب در برنامه «ثریا» همین مبحث با حضور کارشناسان ویژگی های صندوق قرض الحسنه، ظرفیت های این صندوق و تاثیر آن در حل مشکلات اقتصادی خُرد مثل ازدواج، اشتغال، درمان و ... بررسی می شود.

وی افزود: روح الله حمیدی پژوهشگر حوزه قرض الحسنه و کارآفرینی و مدیرگروه کسب و کار و نوآوری در پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف فردا مهمان «ثریا» خواهد بود. همچنین مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی نیز به برنامه دعوت شده است و در صورت هماهنگی های لازم حضور خواهد داشت.

مقصودی درباره چگونگی پخش این برنامه بیان کرد: «ثریا» از هفته پیش در قالبی جدید روی آنتن رفت. به این صورت که از این به بعد سه شنبه شب ها ساعت ۲۳ برنامه مستندی با عنوان «عبور از بن بست» پخش می شود که هر قسمت با پخش مستندی موضوعات روز را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و سپس همین مبحث چهارشنبه شب در برنامه «ثریا» ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ با حضور کارشناسان مربوطه نقد و بررسی می شود.

این تهیه کننده ادامه داد: «ثریا» این قابلیت را دارد که با روندی متفاوت موضوعات را بررسی کند. ما تاکنون برنامه ترکیبی به این شکل نداشتیم که همدر پخش زنده روی مستندها متمرکز باشد هم کارشناسان بتوانند نقطه نظراتشان را روی آنتن به گوش مخاطب و مسئولان برسانند تا موارد مورد اهمیت را به چالش بکشند. در حال حاضر بازخوردهای خوبی از برنامه گرفتیم و مدیران سازمان هم استقبال کرده اند.

وی افزود: ارزیابی تعداد بیننده های برنامه کار راحتی نیست اما بر اساس پیامک های دریافتی می توان برآورد کرد که استقبال نسبت به گذشته بیشتر شده است. سال گذشته مستندهای دفاعی «هفت دقيقه تا تل آويو»، «رو در رو با شيطان» ، «کابوس کرکس ها» و ... روی آنتن رفتند و استقبال به حدی بود که «ثریا» توسط  شورای نظارت سازمان رسما تقدیر شد. همچنین در کنار استقبال ها  واکنش جریان های سیاسی را داشتیم که نشان از اثرگذار بودن برنامه است.

مقصودی درباره رویکردهای برنامه در سری جدید گفت: در این فصل اقتصاد مقاومتی را موضوع کلی بحث قرار دادیم. به همین جهت سراغ نظام بانکی و قرض الحسنه رفتیم و در قسمت های بعدی قصد داریم به آسیب شناسی خودرو با نگاهی کاملا متفاوت و انتقادی به نام «بدون فرمان» بپردازیم. هدف ما از این برنامه نمایش تقویت توان داخلی اما با انتقادات جدی نسبت به شرایط کنونی است.

وی ادامه داد: همچنین «تسخیر جمهوری» موضوع جنگ برندهای خارجی است. در این قسمت خیابان جمهوری به عنوان نماد تبلیغاتی کشور به تصویر آمده و قوانین مربوط به کالای خارجی به صورت متفاوت را بررسی می کند. برنامه دیگری به نام «بهشت سوداگران» داریم که به سودای زمین و مسکن می پردازد. دیگر مبحث مورد توجه ما توسعه منطقه ای و پرداختن به ظرفیت های استان خوزستان به خصوص شهر شوش است که با عنوان «بهشت فراموش شده» روی آنتن می رود. بنزین هم در قسمت «گل به دروازه خودی» مورد بحث خواهد بود.

این تهیه کننده در پایان گفت: بعد از «عبور از بن بست» فصل جدیدی در نظر خواهیم داشت که از ۳ ماه آینده تا پایان سال روی آنتن می رود.

کد خبر 2916420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha